وقتی لیلا با یک قضاوت تاتسیانا شد

عروس ایران متهم به پول پرستی شد + مصاحبه

بانویی که نزدیک به یک دهه برای دوومیدانی ایران افتخار کسب کرد سرانجام از سوی برخی از مسئولان دو و میدانی، خارجی و پول پرست نامیده شد.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، لیلا رجبی ورزشکاری است که چند سالی است به ایران آمده و توانسته در این مدت افتخارهای زیادی را برای دوومیدانی و ورزش بانوان به دست آورد و اکنون که شرایط را نامناسب می‌بیند، تصمیم گرفته از فضای تیم ملی دور بماند. وی فضا را برای ادامه ورزش حرفه ای مناسب نمی بیندو تصمیم گرفته از میادین خداحافظی کند البته به طرفدارانش اعلام کرده درصورتی که وضعیت تغییر کند، به دو و میدانی بازخواهدگشت.

بعد از احسان مهاجرشجاعی که از سر بغض، در جریان بازی‌های المپیک و جلوی چشم میلیون بیننده تلویزیونی به خودش اجازه داد، لیلا رجبی را صرفا به این دلیل که در کشوری دیگر به دنیا آمده، بی غیرت بنامد که به کشورایران هیچ تعصبی ندارد. اکنون نوبت به تیمورغیاثی رسیده تا با ادبیاتی که از یک پیشکسوت بعید است بگوید،به هر حال وی خارجی است و عِرق ملی ندارد. هموطنان وی به کشورهای دیگر می‌روند و تبعه آنجا می‌شوند چون در کشور خودشان شانس کمی برای موفقیت دارند. حضور رجبی هم در ایران تنها به خاطر مطرح شدن نامش در میادین بین المللی و کسب درآمد بود.آیا بهتر نبود نائب رئیس بانوان در این موضوع دخالت می کرد تا کار به جاهای باریک کشیده نشود تا این قدر حاشیه در این رشته مدال آور المپیکی به وجود نیاید.این در حالی است کمتر از یک سال دیگر به بازی های قهرمانی آسیا هندوستان و مسابقات قهرمانی جهان در لندن باقی مانده آیا مسئولان به این موضوع فکر نکرده اند که چه کسی را قرار است به این مسابقات اعزام کنند تا بتواند برای کشورمان مدال کسب کند؟

اینکه لیلا رجبی با چه نیتی به ایران آمده، باز هم موضوعی است که نمی‌توان اینقدر صریح درباره‌اش قضاوت کرد چراکه او بعد از ازدواج با پیمان رجبی به ایران آمد و از زمانی هم که آمده، تمام سعی‌اش را کرده تا موفق شود. وی کسی است که با تمام توانش برای اعتلای نام ایران تلاش می کند.باورش سخت است که عده‌ای این قدر راحت درباره شخصیت وی قضاوت می‌کنند.

قطعا قرار نیست حرف ورزشکاران مهم باشد چرا که بسیار دیده شده سایر برعلیه مسئولان فدراسیون مصاحبه های تندی را انجام می دهند اما به دلیل دوست داشتن مسئولان با وی کاری نمی کنند دراین مواقع تنها شخصی که دیواری کوتاه تر از وی پیدا نمی کنندلیلا رجبی است به دلیل اینکه در ایران متولدنشده به راحتی هرچه تمام تر الفاظ نامناسب و رکیکی را به این پرتابگران خوب کشورمان نسبت دهند. ورزشکاری که بعد از عملکرد ضعیفش در برزیل و در شرایطی که سایرورزشکاران هم نتایج نه چندان دلچسبی را کسب کرده بودند، از خجالت سرش را بالا نمی‌گرفت و می‌گفت شرمنده مردم شده است.این درصورتی است که احسان حدادی با افتخار تمام اعلام کرد که تنها برای کیومرث هاشمی متاسف است که قول هایی را که به وی داده بود نتوانسته عملی کند، حتی رئیس فدراسیون با افتخار تمام اظهار کرد که عملکرد ورزشکاران در برزیل عالی بوده است.

رجبی همان ورزشکاری است که بارها و بارها نشان داده که به پرچم سه رنگ ایران حتی با اینکه در کشور ما به متولد نشده بازهم تعصب دارد. ورزشکاری که تنها بانویی بوده است که از از سایر ورزشکاران بانوی کشورمان مانند سپیده توکلی نیک، مریم طوسی، فرزانه فصیحی و ... در رقابت های آسیایی بهتر عمل کرده است و در صورتی که اگر این ورزشکار تبعه ایران نبود چه کسی می توانست خوش رنگ ترین مدال ها را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

البته باید تاکید کرد بیشتر این کارشناسان تنها هدفشان از گفتن این حرف ها حسادت است،شاید وی یک ایران الاصل نباشد اما نباید فراموش کرد که در این یک دهه بدون هیچ چشم داشتی برای موفقیت کشورمان هر کاری از دستش بر آمده انجام داده تا بتواند لا اقل اسمش در بین مردم ایران جاودانه بماند. با این رویه ای که بعضی از کارشناسان دو و میدانی کشور در پیش گرفته اند و نگاه تک بعدی آنها به بعضی از ورزشکاران به طور حتم سبب نابودی این رشته پایه و مادر در کشور و از بین رفتن استعدادهای ناب کشورمان خواهدشد.

چرا که مسئولان فدراسیون می توانستند هم چنان از وجود رجبی تا بازی های آسیایی 2018 جاکارتا استفاده کنند تا لااقل چند مدال با ارزش دیگر برای کشورمان کسب کند و از طرفی بعد از خداحافظی این قهرمان ملی با ورزش دو و میدانی از وجود گران بهایش به عنوان مربی در کابینه تیم ملی برای رشد و پرورش نوجوانان و جوانان استفاده کنند که متاسفانه با وجود چنین مشکلاتی وی حاضر نمی شود با فدراسیون فعلی کار کند باید منتظر ماند و دید آیا رجبی در آینده به رشد و ارتقای این رشته کمکی خواهد کرد یا خیر؟


رجبی: برای غیاثی متاسفم

لیلا رجبی درباره اظهارات اخیر تیمور غیاثی بیان کرد: برای وی متاسفم که چنین کلمات زشت و بی معنی را علیه من بیان کرده است من د از زمانی که وارد ایران شدم وی را یک اسطوره برای خودم می دانستم اما نمی دانم که چی شد به یک باره من را خارجی خطاب کردند.دیگر دلیلی نمی بینم که بخواهم با وی هم کلام شوم.

وی افزود: با این صحبت هایی که سخنگوی سازمان تیم های ملی دو و میدانی بیان کردند دیگر علاقه ای به حضور در این رشته ندارم.اکنون نمی دانم از کجا باید هزینه های زندگی ام را تامین کنم.

پرتابگر کشورمان در پایان عنوان کرد: من از زمانی که وارد ایران شدم سعی کردم بتوانم با تمام قدرت در میادین بین المللی حاضر شوم و مدال های خوبی هم نصیب کشورم کنم، البته باید بگویم مردم ایران همیشه به من لطف داشته اند و در همه جا از من حمایت کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
ما به این افراد افتخار می کنیم لیلا رجبی هم یک هم وطن هست
آخرین اخبار