استفاده ترامپ از پنج میلیارد دلار پوشش رسانه‌ای رایگان در کارزار انتخاباتی

برآوردها نشان می دهد ترامپ معادل پنج میلیارد دلار از پخش رسانه ای رایگان بهره مند شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا پیش از آنکه رسما نامزد ریاست جمهوری آمریکا شود، در این کشور از طریق شرکت در برنامه های تلویزیونی گوناگون شناخته شده بود و براساس برآوردها توانست از پنج میلیارد دلار پوشش رسانه‌ای رایگان استفاده کند. 

او فقط به عنوان یک تاجر و بازرگان معروفیت نداشت بلکه به عنوان ستاره تلویزیونی برنامه های زنده هم معروف بود. او به علت توانایی در سرگرم کردن مردم و سخنرانی برای آنها، توانست در کارزار انتخاباتی قوی ظاهر شود. حتی زمانی که حرفهای او توهین آمیز بود، بسیاری جذب او می شدند. 

دیوید اوبرتی از موسسه بازنگری در ژورنالیسم گفت به طور سنتی شبکه های خبری معروف آمریکایی پر از اخبار جذاب برای مردم است و در این شبکه ها سعی می شود خبرها به شکلی منتشر شود که هیجان انگیز باشد. نمونه این شبکه ها سی ان ان و فاکس نیوز است. این دو شبکه با پوشش گسترده ای که از سخنرانیها و اخبار جنجال برانگیز مربوط به ترامپ داشتند، کمک زیادی به تبلیغ برای او کردند. 

برآوردها نشان می دهد ترامپ معادل پنج میلیارد دلار از پخش رسانه ای رایگان بهره مند شد. یکی از مهمترین تبلیغات هیلاری کلینتون علیه ترامپ دیدن سخنرانیهای ترامپ از طرف کودکان و بد آموزی آن برای کودکان به عنوان نسل آینده آمریکا بود. در واقع هیلاری کلینتون می خواست بگوید که ترامپ نمی تواند الگوی مناسبی برای نسل آینده باشد. اما مشکل این بود که هیلاری کلینتون نیز مشکلات اخلاقی خودش را داشت و بسیاری از رای دهندگان اصلا به هیلاری کلینتون اعتماد نداشتند. 

دیوید وینجاموری کارشناس تبلیغات گفت یکی از ویژگیهایی که ترامپ داشت و توانست بسیاری از جذب خود کند این بود که بر خلاف هیلاری کلینتون، طرفداران ترامپ به این باور رسیده بودند که او قرار است کاری متفاوت انجام دهد و تغییری واقعی ایجاد کند اما درباره هیلاری کلینتون چنین باوری وجود نداشت.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار