بیانیه آمانو در نشست شورای حکام درباره میزان ذخایر آب سنگین ایران

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای در نشست شورای حکام گفت که ایران اکنون مشغول برنامه ریزی برای انتقال بخشی از آب سنگین به خارج از کشور تحت نظارت آژانس می باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک ؛ مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای در نشست شورای حکام گفت که میزان ذخایر آب سنگین ایران به بیش از 130 تن رسیده و ایران اکنون مشغول برنامه ریزی برای انتقال بخشی از آب سنگین به خارج از کشور تحت نظارت آژانس می باشد.. 

یوکیا آمانو در بیانیه مقدماتی خود که امروز در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرائت کرد، افزود: همانطور که گزارش من درباره راستی آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران در پرتو قطعنامه 2231 شورای امنیت نشان می دهد، آژانس به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته ای از سوی ایران بر اساس مفاد برجام ادامه می دهد. 

مدیرکل آژانس گفت : میزان ذخایر آب سنگین ایران به بیش از 130 تن رسید و ایران اکنون مشغول برنامه ریزی برای انتقال بخشی از آب سنگین به خارج از کشور تحت نظارت آژانس می باشد. پس از انتقال، میزان ذخیره آب سنگین ایران به کمتر از 130 تن خواهد رسید. 

وی افزود:ایران همچنان به اجرای موقت پروتکل الحاقی موافقتنامه پادمان ها تا زمان لازم الاجرا شدن آن ادامه می دهد. آژانس به راستی آزمایی عدم انحراف مواد هسته ای اعلام شده در چارچوب موافقتنامه پادمان ها ادامه می دهد. ارزیابی ها در خصوص عدم وجود مواد و فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار