دولت آلمان سال آینده هزینه در بخش زیرساخت را افزایش خواهد داد

صدراعظم آلمان اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات سال آینده، هزینه‌ها در بخش زیرساخت را افزایش خواهد داد.

به گزارش گروه بین‎‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – روز شنبه تعهد کرد در سال آینده میلادی، سرمایه‌گذاری‌ها در بخش زیرساخت این کشور – که به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا شناخته می‌شود – را بدون اتکا به استقراض‌های جدید، افزایش دهد.

آلمان که مازاد بودجه دارد، موفق شده است در مقابل فشار دیگر کشورهای اروپایی برای افزایش هزینه‌ها به منظور بهبود رشد اقتصادی منطقه یورو، مقاومت کند.

انتظار می‌رود آنگلا مرکل روز یکشنبه آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات سال آینده آلمان اعلام کند. وی گفت دولت آینده‌اش در بخش‌هایی مانند جاده‌ها، راه‌آهن، اینترنت پرسرعت و آموزش، بیشتر هزینه خواهد کرد.

وی همچنین گفت: "علی‌رغم افزایش هزینه‌های دولت در سال آینده، نسل‌های آینده ما مقروض نخواهند شد."

وی همچنین گفت بودجه دولت برای مهاجران "سرمایه‌گذاری مناسبی" است. وی توضیح داد این مسئله موجب می‌شود برای پیوستن مهاجران به نیروی کار آلمان، از نظام آموزشی این کشور استفاده بیشتری شود.

نگرانی‌ها درباره پذیرفتن بیش از 900 هزار پناهجو از مناطق جنگ‌زده خاورمیانه محبوبیت مرکل را کاهش داد. با این‌حال، دولت وی پیش‌بینی می‌کند بسیاری از پناهجویان در بلندمدت تبدیل به سرمایه‌های نیروی انسانی آلمان خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار