مشهد؛

وظیفه مسلمانان؛ تعلیم، تبلیغ و اجرای قرآن

یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: وظیفه اجتماعي مسلمانان در سه گام تعلیم، تبلیغ و اجرای قرآن تعريف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين محمد الهي خراساني درگردهمايي بزرگ اساتيد و فعالان قرآني در دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) افزود: وظيفه اول ما تعليم قرآن است، هرآنچه از قرآن آموخته ايم چه از قرائت و معني و تجويد و ... بايد به ديگران نيز بياموزيم.

وی گفت: در مرحله بعد وظيفه ما تبليغ قرآن است، تبليغ به اين معنا كه علاوه بر تعليم قرآن طوري مباحث قرآني را مطرح كنيم كه بر دل مخاطب بنشيند و از قرآن لذت ببرد، بايد براي فرهنگ قرآني زمينه سازي و فضاسازي كرد.
وي با تاكيد به مرحله سوم وظيفه اجتماعي مسلمانان نسبت به قرآن افزود: گام سوم اجراي قرآن است، ما نسبت به اجراي قرآن در محيط پيرامون خود مسئول هستيم و از ما نسبت به آن بازخواست خواهند كرد.
الهي خراساني گفت: هر فرد مسلمان وظيفه دارد در مرحله اول انجام وظيفه اش نسبت به قرآن آن را بخواند و با آن انس بگيرد.
وي تصريح كرد: مرحله بعدي فهم قرآن است، در قرآن به قرائت اين كتاب تاكيد شده است، يعني خواندن و فهميدن همچنان كه فلسفه نزول قرآن تدبر در آن است. مرحله و گام سوم عمل به قرآن است. كسي كه قرآن را بخواند و بفهمد اما به آن عمل نكند، مانند كسي است كه باري سنگين از كتاب هاي عالي به دوش مي كشد، اما هيچ بهره اي از آن نمي برد.
حجت الاسلام والمسلمين الهي خراساني گفت: اين قرآن براي فرد فرستاده نشده، بلكه براي اجتماعات انساني نازل شده است و ما به عنوان كساني كه به قرآن منسوب هستيم، وظايفي فراتر از وظايف فردي داريم.
انتهای پیام//آ.ج


برچسب ها: وظیفه ، مسلمانان ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.