کرمان؛

آغاز برداشت سیب زمینی طرح استمرار از نیمه اول دی در جنوب کرمان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برداشت سیب زمینی طرح استمرار از سه هزار و 620 هکتار از اراضی این منطقه آغاز شد.

آغاز برداشت سیب زمینی طرح استمرار از نیمه اول دی در جنوب کرمان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان فرامرز رستگاری اظهار داشت: برداشت سیب زمینی طرح استمرار از نیمه اول دی در جنوب کرمان آغاز شده است و تا پایان اسفند سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و به منظور تامین خلاء بازار و استمرار تولید محصول سیب زمینی در زمستان بیش از سه هزار و 620 هکتار از اراضی جنوب استان کرمان در سال زراعی جاری به کشت این محصول اختصاص داده شد.

وی گفت: کاشت سیب زمینی طرح استمرار در این منطقه از 20 شهریور ماه سال جاری آغاز شد و تا پایان مهرماه ادامه یافت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: در راستای صرفه جویی در مصرف آب و برنامه ریزی های انجام شده بیش از 95 درصد مزارع به آبیاری نوین نوار تیپ مجهز و به منظور ارتقاء کیفی محصول بر مصرف بهینه کودهای ماکرو و استفاده ازکودهای الی و محرک های رشد تاکید شد.

وی افزود: با توجه به عملکرد واحد سطح پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت 124 هزار تن محصول سیب زمینی تولید و به بازارهای هدف عرضه شود.

رستگاری گفت: به کشاورزان توصیه می شود با تقویم زراعی تولید و در راستای تعادل عرضه و تقاضا و قیمت مناسب نسبت به برداشت محصول خود اقدام کنند.

گفتنی است سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان شامل جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان تولید می شود.

انتهای پیام/س
برچسب ها: کرمان ، جنوب ، سیب زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار