کرمان؛

توسعه کرمان 1404 با محوریت گردشگری

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی کرمان گفت: هدف گذاری ها برای توسعه کرمان 1404 با محوریت گردشگری تعریف شود زیرا این بخش می تواند نقش مهمی در توسعه ایفا کند.

توسعه کرمان 1404 با محوریت گردشگریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مهدی سیاوشی رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی کرمان در نشست کارگروه گردشگری و صنایع دستی ستاد توسعه کرمان 1404 افزود: این کارگروه به عنوان یکی از 6 کارگروه این ستاد کار خود را آغاز کرده تا با استفاده از نظرات کارشناسی دانشگاهیان، نخبگان، پیشکسوتان و صاحب نظران بخش خصوصی بتواند تصویری مشخص از توسعه کرمان ترسیم کند.

وی خاطر نشان کرد: استاندار کرمان برای تحقق توسعه این استان، علاقمند به کمک گرفتن از فعالان حوزه های گردشگری و صنایع دستی است که بخش خصوصی باید از این فرصت استفاده کند.

سیاوشی با اشاره به اینکه میزان سرمایه ‌گذاری برای ایجاد اشتغال در گردشگری بسیار کمتر از صنایع دیگر است، خاطر نشان کرد: باید بهره برداری لازم از این فرصت را برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری بیشتر در این بخش انجام داد.

وی یادآورشد: در این کارگروه لایحه قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش پنج برابری تعداد گردشگران مدنظر قرار گیرد و کار با هدف افزایش تعداد 200 هزار گردشگر فعلی به یک میلیون نفر آغاز شود.

گفتنی است: در این نشست پیشنهاداتی از جمله تهیه نقشه راه جامع شهر نمونه گردشگری، پرداختن به توریسم درمانی و گردشگری ورزشی، برگزاری دوره های آموزشی، تدابیر لازم برای حفظ بافت قدیمی شهر، تهیه آمار و اطلاعات جامع مربوط به گردشگری، تعریف برند معتبر و قابل تعریف برای کرمان، تدوین سند آمایش سرزمین و غیره به منظور توسعه کرمان 1404 مطرح شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار