گیلان؛

برگزاری جشنواره علمی کودک و نوجوان در رشت

به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر و در آستانه روز جهانی تالاب جشنواره علمی کودک و نوجوان در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در آیین این جشنواره گفت: یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دستیابی و توسعه علمی است بنابراین عرضه دست ساخته های علمی کودکان و نوجوانان در این ایام فرخنده از اهداف مهم این جشنواره است.

علی پورحسن با اشاره به اینکه این جشنواره از 13 تا 21 بهمن ماه در مرکز شماره 3 کانون پرورش فکری در شهرک ابریشم رشت برگزار می شود، افزود: یک صد دست ساخته و یافته پژوهی از کودکان و نوجوانان 31 مرکز استان در زمینه انقلاب، نجوم، رباتیک، گیاهان، جانواران و اهمیت حفظ محیط زیست به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه اجرای نمایش علمی، قصه گویی، تور تالاب گردی، کارگاه های آموزشی از دیگر برنامه های این جشنواره است، خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند تا 21 بهمن ماه همه روزه از ساعت9 صبح تا 16عصر از آن دیدن کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: در حال حاضر 50هزار کودک و نوجوان  گیلانی عضو مراکز 31 گانه کانون پرورش فکری هستند و ضمن پرورش دینی این کودکان، زمینه توسعه و بالندگی این آینده سازان جامعه در عرصه های مختلف به ویژه علمی و پژوهشی نیز در این مراکز فراهم می شود.

همچنین در ادامه این جشنواره 3 ساعته توما ائوکی کارشناس آموزش همکاری های بین المللی ژاپن-جایکا  ضمن اهمیت تالاب ها در حفظ محیط زیست و کاهش بلایای طبیعی گفت: تالاب انزلی از نظر بین المللی اهمیت فراوانی دارد و به عنوان کنوانسیون رامسر ثبت شده و به عنوان معاهده بین المللی در آمده است و این معاهده کشورهای عضو را ملزم به تعیین و حفطظ تالاب ها با اهمیت بین المللی و استفاده خردمندانه از تالاب ها تشویق می کند.

وی با اشاره به همکاری خوب گیلان با جایکا در زمینه نجات تالاب گفت: هرکس باید به اندازه سهم خود از محیط زیست محافظت کند .
 توما ائوکی بر لزوم اهمیت هرچه بیشتر آموزش به کودکان و نوجوانان در زمینه حفظ محیط زیست و تالاب ها تاکید کرد و گفت: همه باید در حفظ و حراست از تالاب ها که زیستگاه بسیاری از پرنده و جانوران هستند بکوشیم تا ضمن لذت بردن از محیط زیست و طبیعت زیبا، به حیات جانداران و چرخه زندگی  نیز کمک کنیم.

3 فوریه برابر با 14 بهمن ماه روز جهانی تالاب است.



انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.