نصب برنامه مخرب در گوشی هوشمند ابزار دسترسی به كاربری فعالیت های اینترنتی

نصب برنامه مخرب بر روی گوشی هوشمند ابزاری برای دسترسی غیر مجاز به كاربری فعالیت های اینترنتی شهروندی اراكی شده بود.

نصب برنامه مخرب در گوشی هوشمند ابزار دسترسی به كاربری فعالیت های اینترنتیبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرگرد مصطفی نوروزی در این باره گفت: چندی پیش یكی از شهروندان اراكی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه كرد و اذعان نمود شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به كاربری وی در یكی از برنامه‌های تحت وب، اقدام به فروش كاربری وی كرده است.
 
وی افزود: در بررسی‌های اولیه كه از سوی كارشناسان پلیس فتا مشخص شد كه شاكی بدون توجه به نكات امنیتی، برنامه‌ای مخرب را بر روی گوشی هوشمند خود نصب كرده است و پس از نصب این نرم‌افزار، فردی ناشناس به كاربری وی در یكی از برنامه‌های تحت وب دسترسی پیدا كرده است.
 
سرگرد نوروزی ادامه‌داد: با آغاز تحقیقات تخصصی پلیس، بلافاصله عامل این دسترسی غیرمجاز كه ساکن یکی از استان‌های همجوار بود شناسایی شد و با اخذ نیابت قضایی و اعزام تیمی از کارشناسان‌، به پلیس فتا استان انتقال داده شد.
 
این مقام مسئول خاطرنشان كرد: متهم در اظهارات خود به ارتکاب این عمل مجرمانه اعتراف كرد و سرانجام برای برخورد قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
 
سرگرد نوروزی از شهروندان خواست در صورت استفاده از تجهیزات هوشمند و در صورت نیاز به نصب نرم‌افزارهای جانبی بر روی این تجهیزات حتماً مجوزهای مورد نیاز این برنامه‌ها را مطالعه نموده و سپس نسبت به نصب اقدام كنند.
 
رئیس پلیس فتای استان مرکزی همچنین به روز بودن آنتی ویروس را ضروری خواند و گفت: برای نصب هرگونه اپلیکشن یا نرم افزار حتما از سایت‌های معتبر دانلود اقدام گردد ضمن آن‌که باید توجه داشت بیشتر نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های موبایلی سطح دسترسی گسترده‌ای دارند لذا در صورت نصب چنین نرم‌افزار و اپلیکیشنی حتما سیستم حافظه خود را تخلیه نمائید و اطلاعات خصوصی و محرمانه به هیچ عنوان در گوشی خود ذخیره نکنید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.