کرمان؛

ممنوعیت تردد خودروهای سنگین از محوربردسیر-سیرجان

جانشین ستاد بحران استان کرمان از ممنوعیت تردد کامیون،تریلر و اتوبوس از پل محور بردسیر-سیرجان بدلیل آسیب دیدن این محور در اثر سیل خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ابوالقاسم سیف الهی شامگاه جمعه با اشاره به اینکه تمهیدات لازم از سوی ستاد بحران استان به ریاست استاندار کرمان پیش بینی و موضوعات در حال رصد می باشند، افزود: استاندار کرمان بعد از ظهر امروز طی تماس های تلفنی جداگانه با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رحمانی فضلی وزیر کشور در خصوص خسارت های وارده در اثر بارندگی های اخیر و تامین منابع خسارات، مذاکره و گفتگو کرد.

جانشین ستاد بحران استان کرمان از ممنوعیت تردد کامیون،تریلر و اتوبوس از پل محور بردسیر-سیرجان بدلیل آسیب دیدن این محور در اثر سیل خبر داد و گفت :هموطنان می توانند از مسیرهای جایگزین سیرجان-سرچشمه و سیرجان-بافت با هماهنگی پلیس راه اقدام نمایند.

وی با توجه به سرریز شدن آب سد نساء با ظرفیت بالاو خروجی این آب با 500 متر مکعب در ثانیه، از هموطنان درخواست نمود از هرگونه اسکان یا چرای دام در حوزه مسیل های پائین دست سد نساء خودداری شود و این در حالیست که منازل نزدیک مسیل تخلیه و ساکنین در مدارس اسکان داده شده اند.

جانشین ستاد بحران استان کرمان با اشاره به اینکه شورای بحران در شهرستان جیرفت، روز شنبه ساعت 18 برگزار می گردد، خاطرنشان کرد: در اثر بارندگی های اخیر، حجم ذخیره ای سد جیرفت از 60 درصد فراتر رفته است و با توجه به آورد رودخانه ها، صبح شنبه مورخ 30 بهمن ماه ساعت 8 صبح، دریچه های این سد بازگشایی خواهد شد.

سیف الهی همچنین از باز شدن دریچه های سد بافت خبر داد و گفت: آب سد بافت به سمت رودخانه هلیل رود با خروجی 35 متر مکعب در ثانیه در حال جریان می باشد لذا می طلبد ساکنین اطراف رودخانه های پائین دست این سدها، رعایت جوانب احتیاط را بنمایند.

وی از قطعی گاز در یکی از روستاهای شهرستان سیرجان،روشنایی 27 مسیرو آب شش روستا و مفقودی یک جوان در اطراف رودخانه دلفارد جیرفت خبرداد و یادآورشد: درحال حاضر قطعی برق وجود ندارد ولی احتمال تخریب چند تیر اصلی در شهرستان شهربابک وجود دارد.

جانشین ستاد بحران استان کرمان از مسدود شدن راه 34 روستا خبر داد و تصریح کرد:در هماشهر شهرستان سیرجان نیز سیل در حال عبور از رودخانه داخل شهر می باشد و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

سیف الهی افزود: بدلیل آسیب وارده در اثر سیل به پل محور برسیر-سیرجان، از ساعت 22:30دقیقه امشب تردد کامیون، تریلر و اتوبوس در این محور ممنوع می باشد و در این راستا مسیر جایگزین سیرجان-سرچشمه و سیرجان-بافت اعلام شده است علارغم این هموطنان می توانند قبل از ورود به محورها با پلیس راه هماهنگ نمایند.

وی یادآورشد: با توجه به آغاز بادهای شدید به خصوص در مناطق شرقی استان و نظر به کاهش مقاومت پایداری تعدادی از تیرهای انتقال نیرو در اثر آبگرفتگی پایه های آن، در خصوص قطع برق تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

جانشین ستاد بحران استان کرمان خاطرنشان کرد: جبهه بارشی که در حال حاضر در استان کرمان فعال می باشد، از این لحظه تا ظهر فردا در برخی از مناطق استان خصوصا جنوبی و غربی بیش از 60 میلی متر بارش در پی خواهد داشت.

سیف الهی میزان بارندگی های پنج روز گذشته در استان همچون شهرستان های سیرجان را 80، بافت 200، رابر200، بردسیر90، شهربابک100، سیرجان90 میلی متر عنوان کرد و گفت:این بارندگی ها خسارتی همچون مسدود نمودن راه 90 روستا، قطع 40 شبکه آب روستایی، آسیب دیدن پنج هزار روستای، تلف شدن 800 راس دام، آسیب دیدن 30 دهنه پل و هزار خانه شهری را در پی داشته است.

وی از امداد رسانی به 165 شهر و روستای شهرستان های( ارزوئیه، بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، راین، رفسنجان، ساردوئیه، سیرجان، شهربابک، عنبرآباد، قلعه گنج، کهنوج، ماهان و منوجان) و هفده هزار و 252 نفر و 4 هزار و 319 خانوار خبر داد و خاطرنشان کرد: هشت نفر از هموطنان در شهرستان عنبرآباد از سیل نجات و 11 دستگاه از مسیر سیلاب رهاسازی شده اند.

جانشین ستاد بحران استان کرمان به اسکان اضطراری هزار و هفت نفر اشاره کرد و گفت: تاکنون نسبت به توزیع 249 دستگاه چادر، 670 تخته پتو، 142 تخته موکت، 15 هزار و 355 کیلوگرم نایلون، 9 هزار و 162 قوطی کنسروجات، هزار و 229 قرص نان و 240 کیلو برنج اقدام شده است.

سیف الهی افزود: میزان بارندگی در شهر کرمان 30 میلی متر به ثبت رسیده است و علارغم اینکه ستاد بحران استان به ریاست استاندار فعال می باشد، خوشبختانه هیچگونه مشکل خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار