یزد؛

شرکت یکهزار و 700دانش آموز یزدی در مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز

یکهزار و 700 دانش آموز یزدی در مسابقات استانی قرآن، عترت و نمازدر مرحله ی استانی شرکت خواهندکرد.

علی سرداری معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش وپرورش استان درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  از تلاش یکساله مدارس استان جهت برگزاری مسابقات دانش اموزی تقدیر کرد و گفت:بیش از 155هزار دانش آموز در سطح مدارس رقابت داشتند که بیش از 1700 نفر از این دانش آموز از 14منطقه و شهرستان در مرحله ی استانی به رقابت خواهند پرداخت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد در مورد برنامه‌های سال جاری در استان، گفت: سی و پنجمین مسابقات قرآن،عترت و نماز از31فروردین ماه لغایت3اردیبهشت ماه  در چهاررشته برگزار می شود.
 
سرداری همایش روزه اولی ها ،جشن قرآن در پایه های اول تا سوم ابتدایی ، جشنواره بزرگ فرهنگی هنری دانش آموزان استان در9و10 اردیبهشت ماه ، طرح همیار گردشگر ، همایش منتخبین شوراهای دانش آموزی ،اردوی زیارت اولی ،دانش آموزان دختر متوسطه دوم مناطق محروم به مشهد مقدس ، برگزاری اردوهای بنیاد علوی ، هدایت تحصیلی و مشاوره دانش آموزان ،طرح آزمایشی مدارس عاری از آسیب های اجتماعی و جشنواره تجارب برتر فرهنگی و الگوهای برتر درس تفکروسبک زندگی فرهنگیان ،  از جمله برنامه‌های در دستور کار برای 6ماه اول سال جاری در استان یزدعنوان کرد.

سرداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های حوزه فرهنگی در مباحث قرآنی، افزود: در مدارس استان 796 امام جماعت و 220مُبَلِغ دینی جهت رفع شبهات در مدارس حضور دارند و تا کنون اقامه نماز جماعت ، خیممه های انتظار و عطر انتظار وبرگزاری بیش از 490 دعای ندبه ازبر نامه هایی است که در مدارس اجرا شده است.
وی در مورد برنامه‌های هفته مشاغل در استان، گفت: برگزاری نمایشگاه در سطح هنرستانها ، ارائه بانک اطلاعاتی شغلی و حضور سفیران تولید و استغال در سطح مدارس ، از جمله برنامه های هفته مشاغل در استان یزد است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد در موردبرنامه درسهایی از قرآن استاد قرائتی گفت: 32500 دانش آموز هر هفته دربرنامه درسهایی از قرآن شرکت می کنند که در روز گذشته مورخ 27فروردین ماه این مسابقات با حضور 5000دانش آموز برتر در مرحله استانی برگزار شد.

سرداری تصریح کرد: در بحث حفظ موضوعی قران 18680 کتاب  و 25000 جلد جزوه های احکام در بین دانش آموزان توزیع شده است.

این مقام مسئول افزود:اردوهای راهیان نور با اعزام بیش از 11هزار دانش آموز در استان برگزار شده است.

علی سرداری به حضور اولیاء دانش آموزان در جلسات توجیهی ومشاوره ای مدارس تاکید کرد وگفت: اولیاء دانش آموزان می توانند با مراجعه به فضاهای مشاوره ای ایجاد شده در مدارس ، هسته های مشاوره ای شهرستانها و مرکز مشاوره امام حسین در استان ،سوالات و ابهامات خود را برطرف کنند.
 
946 واحد آموزشی دارای کتابخانه مستقل و در حوزه ابتدایی از 4102 کلاس ، 2002 کلاس دارای کتابخانه کلاس هستند.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.