کرمان؛

افتتاح مرکز دیجیتال استانی جنوب کرمان در جیرفت

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی جنوب استان گفت: هفت مجتمع دیجیتال در جنوب استان کرمان فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،حسین اسحاقی گفت : یک مجتمع دیجیتال استانی در جیرفت، یک مجتمع دیجیتال شهری در کهنوج، رودبارجنوب و منوجان و 2 خانه دیجیتال در جیرفت و عنبرآباد فعال است . 
وی با اشاره به افتتاح یک مرکز جدید  گفت: این مجتمع با اعتبار 300میلیون تومان با 60سیستم کامپیوتر صبح ها از ساعت 8تا 12وعصرها از ساعت 4تا 9برای استفاده مردم و خانواده ها در محل خیابان دولت جیرفت دائر است .
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: مراکز دیجیتال شامل خانه دیجیتال، مجتمع فرهنگی دیجیتال شهری و مجتمع فرهنگی دیجیتال استانی است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با راه اندازی مراکز دیجیتال دنبال ایجاد فضایی مناسب برای ارائه محصولات فرهنگی دیجیتال به شهروندان است.
وی تصریح کرد: مجتمع دیجیتال به عنوان رکن استانی شبکه ملی فرهنگ، راه اندازی واحدهای تولید نرم افزار را برعهده دارد.
اسحاقی افزود: هدف از راه اندازی مراکز دیجیتال، ترویج فرهنگ استفاده صحیح از رسانه های دیجیتال، گسترش سواد الکترونیک، استفاده از تجربیات مراکز دانشگاهی و بخش خصوصی و زمینه سازی برای فراگیر شدن رشد فناوری های نوین است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: سازماندهی، نظام مندی و اعمال نظارت در حوزه بازی های رایانه ای، نشان دار کردن محتوای فضای مجازی با اعطای کد شناسایی الکترونیکی، ثبت ملی محتوای دیجیتال (شامد)، ثبت ملی سایت ها و وبلاگ ها، بررسی و صدور گواهی 666 گواهی ثبت آثار دیجیتال، ثبت 66 هزار و 146 کانال تلگرامی که 79 کانال متعلق به جنوب کرمان بوده از عنوان صورت گرفته در این حوزه است.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.