میگوی ایران در اروپا و آسیای جنوب شرقی

دبیرکل اتحادیه آبزیان با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال حدود ۳۰ هزار تن میگو درکشور تولید شود، گفت: سال گذشته از ۲۱ هزار تن میگوی تولیدی حدود ۱۴ هرارتن آن صادر شد.

میگوی ایران در اروپا و آسیای جنوب شرقیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر خدایی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال حدود ۳۰ هزار تن میگو در کشور تولید شود، اظهارداشت: برداشت این محصول از حدود یک ماه دیگر از استان هرمزگان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار سال گذشته حدود ۲۱ هزارتن میگو در کشور تولید و از این میزان ۱۴ هزار تن آن صادر شد، اضافه کرد: براساس پیش بینی ها امسال ۲۰ هزار تن میگو از کشور صادر می شود.

دبیر کل اتحادیه آبزیان ادامه داد: بنابراین امسال ۹ هزارتن افزایش تولید در این زمینه داریم و حتی امیدوار هستیم تولیدمان بیش از ۳۰ هزار تن باشد.

خدایی در بخش دیگری از سخنان خود درباره صادرات به روسیه نیز گفت: صادرات به روسیه به روال سابق انجام می شود، سرعت زیادی ندارد و روند طبیعی خود را طی می کند.

وی ادامه داد: بهرحال ارتباط ما با این کشور هر سال بیشتر می شود و ناامید نیستیم.

به گفته خدایی مقاصد اصلی صادرات میگوی ایران کشورهای آسیای جنوب شرقی به ویژه ویتنام و چین، همسایه های عربی، مخصوصا امارات، کشورهای اتحادیه اروپا و روسیه هستند.

منبع: مهر
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار