وزیر دفاع ترکیه: پس از دریافت اس-400 از روسیه، سامانه دفاعی خود را طراحی می‌کنیم

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد آنکارا قصد دارد پس از دریافت سامانه دفاعی اس-400 از روسیه، فناوری‌های دفاعی خود را گسترش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، روز سه‌شنبه، "فکری ایشیک" – وزیر دفاع ترکیه – گفت کشورش قصد خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه را دارد؛ با این‌حال، آنکارا می‌کوشد با همکاری مشترک با فرانسه و ایتالیا، سامانه دفاع موشکی خود را طراحی کند.

روز دوشنبه، رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – اعلام کرد ترکیه در تلاش برای رسیدن به استقلال در بخش فناوری دفاعی و بهبود صنعت دفاعی بومی خود با تکیه بر قابلیت‌ها و منابع موجود در این کشور است.

در ماه مه، ایشیک گفته بود علی‌رغم این‌که آنکارا قصد دارد سامانه دفاع موشکی اس-400 را از روسیه خریداری کند، هدف اصلی ترکیه تولید بخش‌هایی از یک سامانه دفاعی دیگر است.

ایشیک در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی تی‌آر‌تی گفت: "هماهنگی‌ها درباره تمام مسائل فنی به پایان رسیده است و اکنون ما در مرحله پایانی تصمیم‌گیری درباره خرید اس-400 از روسیه هستیم. ما با خرید سامانه اس-400 و در عین حال، طراحی سامانه‌های دفاعی خود با همکاری فرانسه و ایتالیا، نیاز فوری خود به این سامانه‌ها را تامین خواهیم کرد."

مذاکرات درباره احتمال فروش سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه به ترکیه از سال 2016 در جریان بوده است. در روز 3 ژوئن سال 2017، مدیر اجرایی شرکت "روس‌تک" تایید کرد روسیه و ترکیه درباره تمامی مسائل فنی این معامله به توافق رسیده اند و اکنون روسیه در حال بررسی احتمال اعطای وام به ترکیه برای انجام این خرید است.

اس-400، نسل جدید سامانه پدافند هوایی روسیه است که می‌تواند 3 نوع مختلف موشک که قابلیت نابود کردن اهداف هوایی را از برد کوتاه تا برد بسیار دور دارند، حمل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۴ ۱۳ تير ۱۳۹۶
یعنی واقعا خسته نباشید
آخرین اخبار