اسپوتنیک در گزارشی بررسی کرد؛

دلیل اتخاذ رویکرد نرم‌تر از جانب فرانسه در قبال سوریه چیست؟

اسپوتنیک در مطلبی دلیل اتخاذ موضع نرم‌تر از جانب پاریس در قبال دمشق را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اسپوتنیک در مطلبی نوشت: فرانسه با اتخاذ رویکردی نرم‌تر در قبال سوریه، قصد دارد اطمینان حاصل کند که شرکت‌های فرانسوی پس از پایان جنگ داخلی بتوانند برای بازسازی این کشور جنگ‌زده به دمشق کمک کنند.

«فرانک کرِیِلمن» -- قانون‌گذار بلژیکی – در مصاحبه با اسپوتنیک گفت تصمیم فرانسه مبنی بر اصرار نورزیدن بر کناره‌گیری بشار اسد – رئیس جمهور سوریه – به عنوان بخشی از برنامه صلح در سوریه به منظور حصول اطمینان پاریس از این است که شرکت‌های فرانسوی در بازسازی این کشور توسط دمشق به کار گرفته شوند.

وی که عضو افتخاری در پارلمان فلاندر است، گفت: «جنگ در سوریه در حال پایان یافتن است. فرانسه اکنون آماده بازسازی سوریه است و شرکت‌های این کشور قصد دارند در این بازسازی حضور داشته باشند. آن‌ها می‌دانند بشار اسد از حمایت مردم سوریه برخوردار است و وی در نهایت پیروز خواهد شد. تغییرات گسترده‌ای که سخن آن به میان آمده است، به برگزاری انتخابات دموکراتیک در حضور ناظران بین‌الملل خلاصه خواهد شد. در صورتی که بشار اسد در این انتخابات شرکت کند، وی پیروز خواهد بود. فرانسه از این مسئله مطلع است. امانوئل مکرون – رئیس جمهور فرانسه – نیز از این مسئله آگاهی دارد. مکرون نیز مردی است که در تجارت‌های در سطح گسترده سررشته دارد.»

کریلمن افزود ممکن است در آینده کشورهای اروپایی دیگری رویکرد فرانسه را اتخاذ کنند و از پافشاری بر کناره‌گیری بشار اسد خودداری کنند.

این سیاست‌مدار بلژیکی گفت: «این یک حرکت بزرگ است که ممکن است دیگران نیز آن را دنبال کنند، زیرا نیاز به شرکت‌های ساختمانی و دیگر کشورها در این کشور روز به روز بیشتر احساس خواهد شد. به همین دلیل، من تصور می‌کنم دیگر کشورها نیز رویکرد فرانسه را دنبال خواهند کرد.»

در روز 13 ژوئیه، مکرون اعلام کرد فرانسه رویکرد خود در قبال سوریه را تغییر داده است و اولویت را به پاکسازی این کشور جنگ‌زده از گروه‌های تروریستی اختصاص داده است. وی همچنین اعلام کرد فرانسه باور دارد برای حصول راه حلی مسالمت آمیز، جامع و پایدار در سوریه، «کناره‌گیری اسد دیگر شرطی لازم نیست.»

این در حالی است که چند کشور شامل چین، لبنان و روسیه علاقه خود برای شرکت در بازسازی سوریه را اعلام کرده اند.

بر اساس برآورد صندوق بین‌المللی پول، دمشق برای بازسازی زیرساخت‌های خود که در این جنگ آسیب دیده است، نیازمند 200 میلیارد دلار سرمایه است.

انتهای پیام/

 

چرا فرانسه از سوریه حمایت می‌کند؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار