فوربس:

تحریم‎های آمریکا مناسبات روسیه و ایران را توسعه داده‌اند

پایگاه خبری-تحلیلی فوربس در مطلبی نوشت: مهمترین دلیل افزایش روابط ایران و روسیه تحریم‎های آمریکا علیه ایران است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛وب‌سایت «فوربس» در گزارشی با اشاره به افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و روسیه و به ویژه قرارداد ریلی اخیر بین دو کشور نوشت: تحریم‎های آمریکا علیه ایران نتیجه عکس داده و هم‌اکنون حجم مبادلات ایران و روسیه نزدیک به 3 میلیارد دلار رسیده‌ است.

 فوربس با بیان اینکه تحریم‎های همزمان آمریکا علیه روسیه و ایران موجب شده که فضای بی‌اعتمادی بین دو کشور هرچه بیشتر کم‌رنگ‌تر شود افزود:ایران و روسیه هم‌اکنون روابط اقتصادی و راهبردی خود را از جمله در بخش‎های انرژی، توسعه زیرساخت‌ها، نظامی توسعه داده‌اند؛ تهران و مسکو همچنین در بحران سوریه متحد راهبردی هستند.

نگارنده گزارش فوربس با اشاره به افزایش روابط تجاری ایران و روسیه از سال 2016 به این سو و ورود بزرگترین شرکت‎های نفتی و گازی روسیه به ایران تأکید می‌کند که با توجه به روند کنونی پیش‌بینی می‌شود که حجم مبادلات تجاری بین ایران و روسیه در آینده‌‌ای نزدیک به 10 میلیارد دلار برسد، در حالی‌که این رقم در سال 2014 به علت تحریم‎ها کمتر از 2 میلیارد دلار بود.

 وی علت افزایش روابط تجاری ایران و روسیه را اعمال تحریم‎های آمریکا علیه ایران می‌داند که ازیک سو خود شرکت‎های آمریکایی نمی‌توانند در کشور در حال توسعه‌ای مانند ایران روابط تجاری داشته باشند و از سوی دیگر فشارهای زیادی نیز به شرکت‎های بزرگ اروپایی نیز وارد می‌شود که به راحتی نمی‌توانند وارد بازار ایران شوند. این دو عامل موجب شده که روابط تجاری بین ایران و روسیه این‌چنین شتاب داشته باشد.

 

منبع:میزان

انتهای پیام/

همکاری مسکو و تهران با سرعت به پیش می‎‌رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار