نخبگان حقوقی کرمان جذب دستگاه قضائی می شوند

معاون توسعه قضایی دادگستری گفت: پیگیری و جذب نخبگان درون و برون قوه ای از برنامه های دادگستری استان کرمان است.

نخبگان حقوقی کرمان جذب دستگاه قضائی می شوندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ مهدی بخشی معاون برنامه ریزی و توسعه قضایی دادگستری استان کرمان با بیان اینکه 202 هزار و 037 فقره پرونده در واحد آرشیو الکترونیک دادگستری ثبت شده است،گفت: 207 هزار و 155 پرونده در سیستم مدیریت پرونده اسکن شده است

مهدی بخشی اظهار داشت: 213 هزار و 858 فقره پرونده در واحد آرشیو الکترونیک دادگستری فرم نویسی و ثبت شده است.

کاهش 73 درصدی پرونده های مسن در استان کرمان

وی از کاهش 73درصدی پرونده های مسن در دادگستری کرمان خبر داد و افزود:در سال گذشته شاهد کاهش 8درصدی ورودی به زندان های استان کرمان بودیم.

وی در تشریح مهمترین اهم اقدامات معاونت برنامه ریزی در سال 1395 گفت: در سال گذشته تهیه، تدوین و نظارت بر اجرای برنامه کاهش جمعیت کیفری زندان و استفاده از تاسیسات و نوآوریهای جدید در قانون آئین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی و نهایتاً کاهش هشت درصدی ورودی به زندان نسبت به سال گذشته، تهیه و تدوین برنامه کاهش پرونده های مسن و کاهش 73 درصدی پرونده های مسن استان انجام شد.

مهدی بخشی ادامه داد:پیگیری تخصیص اعتبار برای احداث ساختمان های دادسرای سیرجان، دادسرای زرند، دادسرای شهربابک و پروژه ساختمان مواد مخدر کرمان، پیگیری تخصیص اعتبار جهت احداث پنج ساختمان در حوزه های قضایی جنوب استان و پیگیری و اخذ موافقتنامه مرکز جهت احداث ساختمان دادگستری رابر از دیگر اقدامات این حوزه است.

کاهش هشت درصدی موجودی پرونده های دادگستری کرمان در سال 95

وی تاکید کرد: برگزاری 15 جلسه با روسا و دادستان های حوزه های قضایی استان جهت رصد برنامه ها، تهیه، تدوین و نظارت بر اجرای برنامه جامع کاهش موجودی شعب استان و کاهش هشت درصدی موجودی در سال 95، تهیه، تدوین و نظارت بر اجرای برنامه جامع کاهش موجودی شعب اجرای احکام مدنی استان و کاهش هفت درصدی موجودی در سال 95 از دیگر اقدامات این معاونت به شمار می رود.

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان از تهیه و تدوین و نظارت بر اجرای برنامه جامع کاهش موجودی شعب اجرای احکام کیفری و کاهش دو درصدی موجودی در سال 95، شرکت در کارگروه تدوین برنامه چهارم توسعه قضایی قوه قضائیه، اجرای طرح پیمایش نگرش و رضایت مندی قضات نسبت به دستگاه قضایی، تشکیل 11 جلسه شورای قضایی استان و 36 جلسه شورای معاونین دادگستری استان کرمان، نظارت بر بودجه و عملکرد معاونت ها و تشویق کارکنان قضایی و اداری موثر در پیشبرد اهداف برنامه های دادگستری استان کرمان به عنوان دیگر اقدامات نام برد.

برنامه جامع عملیاتی حوزه های قضایی استان کرمان تدوین شد

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته هزار و 756 نامه در راستای وظایف معاونت برنامه ریزی اقدام شده و 899 فقره مکاتبه نیز با مراجع مختلف صورت گرفته است، تصریح کرد: تشکیل، ساماندهی و برگزاری جلسات کمیته برنامه ریزی استان، تدوین برنامه جامع عملیاتی حوزه های قضایی استان، بازرسی و سرکشی از پروژه های عمرانی دادگستری استان، نظارت مستمر بر نحوه وصول نیم عشر در شعب اجرای احکام استان و برگزاری جلسات مشترک با کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان برای ارتقای کیفی فرایند کارشناسی نیز از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

بخشی از برگزاری جلسه با شعب بیمه استان برای تعامل و اخذ ایمیل شعب بیمه جهت ابلاغ اوراق قضایی نیز اشاره کرد و گفت: بازدید مستمر ماهانه از بازداشتگاه موقت، زندان وکانون اصلاح تربیت مرکز استان، برگزاری مستمر جلسات شورای معاونین و پیگیری اجرای مصوبات آن، اجرایی کردن دستورالعمل فوریتهای قضایی و نحوه عملکرد واحد کشیک در استان و اخذ لیست کشیک کارشناسان رسمی دادگستری به صورت ماهیانه و اطلاع رسانی آن در پورتال بصورت عمومی جهت دسترسی شعب نیز از دیگر اقدامات این حوزه ندر سال گذشته به شمار می رود.

جذب نخبگان حقوقی کرمان در دستگاه قضائی 

وی گفت: پیگیری و جذب نخبگان درون و برون قوه ای و معرفی آنان به معاونت راهبردی قوه قضائیه، پیگیری پرداخت بهره وری و اضافه کار به کارکنان، برگزاری مراسم تشویق و تقدیر از کارکنان و قضات موثر در پیشبرد اهداف دادگستری استان کرمان، رصد و پیگیری نرخ رسیدگی شعب استان بصورت ماهیانه و ارسال نامه به حوزه های قضایی استان، ارسال عملکرد استانی برنامه سوم توسعه قضایی به تهران و برگزاری جلسات متعدد جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری دادگستری استان با اتاق بازرگانی و صنایع معدن وکشاورزی در این معاونت انجام شده است.

وی اظهارداشت: پیگیری آیین نامه اجرایی احراز عنوان ضابط دادگستری، اعلام تخلفات کارشناسان رسمی دادگستری استان به کانون کارشناسان و پیگیری آن، مشارکت در تدوین برنامه های نهایی فصل قضائی برنامه چهارم توسعه قضایی، برگزاری جلسه و مشارکت جهت تعیین بهای دیه در سال 96، مشارکت در تهیه پیش نویس آیین نامه ساماندهی بایگانی های راکد، اسناد و مدارک قوه قضائیه و جمع آوری نظرات و پیشنهادت همکاران محترم قضایی استان در خصوص پیش نویس قوانین، آیین نامه ها و دستورالعملهای ارسالی از سوی قوه قضائیه نیز در این معاونت انجام می شود.

بخشی اظهار نظر و رسیدگی فرم طبقه بندی مشاغل وکارکنان دادگستری را از دیگر وظایف این معاونت برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر 879 فرم مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی یاداور شد: اعزام نیروی پالایش به شهرستانها جهت آموزش و بررسی پروندها و وضعیت بایگانی راکد نیز از دیگر وظایف این معاونت است.

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان شمه ای از وظایف معاونت برنامه ریزی را در قالب برنامه ریزی و پیگیری اجرای سیاستهای کلان قوه در سطح استان، مشارکت در تدوین طرحها و برنامه های قوه قضائیه و ارائه پیشنهادات در زمینه های مختلف به مبادی ذیربط، تهیه و تدوین سیاستها، راهبردها و راهکارهای تحول و پیشرفت قضائی استان، نظارت، پیگیری، کنترل و ارزیابی اجرای برنامه های عملیاتی در استان و نظارت و ارزیابی عملکرد واحدهای قضائی استانی به منظور حسن اجرای طرح ها و برنامه ها ی مصوب اعلام کرد.

بخشی در ادامه به ایجاد پستهای جدید در مدیریت تشکیلات و روشهای دادگستری کرمان در سال 95 اشاره و عنوان کرد: در سال 95 طی دو مرحله شعبات جدیدی به تجدید نظر استان اضافه شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه قضایی دادگستری استان کرمان افزود: در مرحله نخست ایجاد هفت شعبه جدید تجدید نظر از 13 شعبه به 20 شعبه و در مرحله دوم از 20 به 22 شعبه انجام شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه قضایی دادگستری استان کرمان به اقدامات حوزه مدیریت طرح و برنامه نیز اشاره کرد و ادامه داد: برآورد، تهیه و تدوین بودجه استانی ابلاغ بودجه و نظارت برنامه ای بر اجرای بودجه سالیانه، برآورد اعتبارات لازم در اجرای طرحها و برنامه های و پروژه های پیش بینی شده، اخذ موافقتنامه منعقد شده در خصوص احداث سه پروژه حوزه قضایی از سازمان مدیریت برنامه و بودجه و تخصیص اعتبارات به حوزه های قضایی بر اساس عملکرد ونتایج حاصل از برنامه ها و پرداخت مبالغ اضافه کار و بهره وری ماهیانه کارکنان و قضات دستگاه قضایی نیز در حوزه مدیریت طرح و برنامه انجام شده است.

کیفی سازی دادرسی ها ، اولویت دادگستری کل استان در سال جاری است

وی گفت: نهایتاً یکی از بهترین اولویت های کاری دادگستری کل استان در سال جاری کیفی سازی در چهارچوب برنامه های مدون اعلامی توسط معاونت راهبردی دستگاه قضا و اجرای برنامه های عملیاتی تنظیم شده در این راستا در سطح استان است.

بخشی ادامه داد: از اولویتهای دیگر می توان کاهش پرونده های مسن، کاهش جمعیت کیفری زندانیان و من حیث المجموع وضعیت دادرسی در استان و ارتقاء رتبه استان در کشور است.

 

انتهای پیام/س

 

جذب نخبگان حقوقی کرمان در دستگاه قضائی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار