حسینی‌کیا در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم:

شیوه اجرای برنامه ششم در برنامه دولت قید نشده است

نماینده مردم سنقر گفت: شیوه اجرای برنامه ششم در برنامه دولت قید نشده است.

حسینی‌کیا/ مخالفبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر در جریان روند رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم و در مخالفت با کلیات آن، اظهار داشت: شیوه اجرای برنامه ششم در برنامه دولت قید نشده است. 

وی افزود: اینک رئیس جمهور برنامه و کابینه دولت را معرفی کرده و بر اساس اصل 133 قانون اساسی رأی اعتماد بر عهده مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم سنقر در مجلس با بیان اینکه کابینه حاصل اصلاحات و اعتدال است که دولت به وعده‌های انتخاباتی خود پایبند باشد، تصریح کرد: اگر بهتر از این می‌داشت معرفی می‌کرد اما اشکال و نگرانی ما این است که این تیم مثل تیم قبلی نتواند برنامه را اجرا کند و در برنامه ششم اولویت رشد 8 درصد با اولویت اشتغال مطرح است و این به معنای سالی بیش از 1.5 میلیون شغل است. در حالی که دولت 600 هزار شغل را دارای بستر رشد اجتماعی می‌داند و ما هم از این هم نگران‌تریم که قصه کرمانشاه مظلوم در ابتدای این دولت که نرخ بیکاری آن 19 درصد بود و در پایان دولت به 22.5 درصد رسیده است تکرار شود.

حسینی‌کیا ادامه داد: در این سال‌ها نقدینگی 2.5 برابر شده و میزان سرمایه‌گذاری خارجی بنا بر اعلام منابع رسمی افزایش یافته است پس مشکل جاری ما تأمین مالی نیست بلکه دکترین دولت است که ناکارآمد بوده و روش‌ جدیدی می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه اگر بنا باشد سود بانکی بالا بماند، نحوه تجهیز منابع بانکی تغییر نکند، هزینه بالاسری تولید کاهش نیابد، جهت‌گیری تولید صادرات‌محور نباشد، روش بیمه و کارکرد نظام بیمه‌ای تغییر نکند بحران به ما نزدیک خواهد بود، گفت: این چیزی است که به درستی و دقت ملاحظه می‌شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس با تاکید براینکه مشکل دیگر تجربه بالای این عزیزان است که شما در برنامه قائل به جوان‌گرایی شده‌اید خطاب به روحانی خاطرنشان کرد: در عمل یک سال سن کابینه را بالا برده‌اید، شیوه اجرای برنامه ششم را در برنامه نیاورده‌اید و سؤال اینکه آیا می‌خواهید به قانون برنامه ششم مقید باشید و چگونه می‌خواهید 1.5 میلیون شغل در سال ایجاد کنید تا رشد 8 درصدی محقق شود.

حسینی‌کیا با بیان اینکه قرار است در بخش کشاورزی 3.9 درصد رشد داشته باشیم و در نفت 2.1 درصد، در معدن 4.6 درصد، در صنعت 3.4 درصد، در آب، برق و گاز 6.6 درصد و در حمل‌ونقل و انبارداری 5 درصد در حالی که در شیوه‌ها نیامده است، خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی به دلیل عدم توسعه روستاها مهاجرت جدی است، مطالبات کشاورزان پرداخت نمی‌شود و به خسارت آنان عنایتی صورت نمی‌گیرد.

وی خطاب به روحانی با بیان اینکه در بخش فرهنگ به سبک زندگی اسلامی و ایرانی هیچ اشاره‌ای در برنامه شما صورت نگرفته است، اذعان داشت: این در حالی است که تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر سبک زندگی اسلامی - ایرانی است و برخی مسائلی که آمده بیشتر مسائل شکلی است تا مسائل محتوایی.

نماینده مردم سنقر در مجلس اظهار داشت: در حوزه آموزش نظام فناوری و نوآوری دارای 6 هدف عمده معرفی شده است در حالی که تربیت و تعالی انسان هیچ جایگاهی ندارد. به حوزه علم و آموزش با نگاه دیگری باید نگریست و اولویت آخر ما نباید آموزش و پرورش با 13 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون و صد هزار معلم باشد. دانشگاهیان نباید در انتهای جدول قرار گیرند.

حسینی‌کیا ادامه داد: در حوزه بهداشت هزینه‌ها را بالا برده‌ایم اما درآمد بیمه‌ها را متناسب با هزینه‌ها هماهنگ نکرده‌ایم و الان دعوای بین وزارت کار و بهداشت عمدتاً بر سر همین مسأله است که هزینه‌های ما در حوزه بهداشت بالا رفته است.

وی با بیان اینکه در کنار افزایش خدمات به مردم باید به حوزه بیمه‌ها نیز باید چاره‌اندیشی می‌کردیم، خاطرنشان کرد: باید سطح درآمد بالا می‌آمد تا بین این دو وزارتخانه مشکلی ایجاد نشود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وقتی می‌خواهند هزینه بیمه را مشخص کنند بر اساس دیه انسان بالا می‌برند و باید هزینه بهداشت متناسب با هزینه بیمه‌ها بالا می‌رفت که متأسفانه رخ نداده است.

حسینی‌کیا با بیان اینکه چیزی که ما می‌بینیم این است که این برنامه نیاز به تکمیل دارد، تصریح کرد: این برنامه نیاز به این دارد که مقید به برنامه ششم شویم و اگر برنامه ششم برمبنای حرکت رئیس جمهور قرار گیرد قطعاً مجلس همراه و همسو گام خواهد برداشت. ما در مجموع نیازمند حرکت، نگاه و ایده نو و توانی مضاعف و روحیه جهادی هستیم.

انتهای پیام/

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار