سرپرست کاروانسرای ماهیدشت

کارونسرای ماهیدشت ظرفیت گردشگری در غرب کشور را دارد

سرپرست کاروانسرای ماهیدشت گفت: در استان کرمانشاه سه کاروانسرای تاریخی وجود دارد که این کاروانسراها در بیستون ،ماهیدشت و قصرشیرین قرار دارد.

در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛وحید حسینی سرپرست کاروانسرای ماهیدشت گفت: کاروانسرای عباسی ماهیدشت در مسیر بزرگراه کربلا واقع شده است و سالانه صدها هزار زائر از کنار این مکان عبور می کنند.


حسینی با بیان اینکه تاقبل از سال  93این کاروانسرا در اختیار اداره میراث فرهنگی بود ادامه داد: از آبان ماه سال 94 کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران متولی احیای کارونسرای عباسی ماهیدشت شدو تا کنون 2میلیارد تومان برای احیای این کاروانسرا هزینه شده و یک میلیارد دیگر برای تکمیل مرمت این پروژه نیاز است.


وی گفت: این بنای تاریخی که متعلق به دوره صفویه است در فضایی به مساحت 4هزار و 500مترمربع قرار دارد و شامل 4سالن و33حجره و 3قسمت شاه نشین و یک محوطه زیبا است .


حسینی با بیان اینکه  کاروانسرای ماهیدشت از قدیم محل نماز خواندن و استراحت زواری بود که به کربلا سفر می کردند گفت: اکنون کاروانسرای عباسی ماهیدشت آمادگی اسکان مسافران را دارد و اتاق ها برای اقامت مسافران و زائران تجهیز شده است و حجره ها های اقامتی این کاروانسرا دارای 14چشمه حمام و 14چشمه سرویس بهداشتی هستند.


وی با اشاره به امکانات قسمت شاه نشین این کاروانسرا برای اقامت مسافران گفت: بخش شاه نشین کاروانسرای ماهیدشت شامل تجهیزا ت هتلینگ برای مسافران و زائران است و همچنین سفره خانه این محل تاریخی در محوطه ای زیبا واقع شده و برای پذیرایی از مسافران  آماده شده است.


حسینی گفت: این کارونسرا هر ساله محل گذر بیش از 600هزار زائر اربعین است و ظرفیت مناسب برای توسعه اقتصادی و گردشگری در غرب کشور را دارد و در صورت توسعه این مکان به اشتغالزایی  استان کمک فراوانی می کند.


وی افزود:این مکان آمادگی برگزاری همایش ها ،نمایشگاه های تولیدات بومی و محلی و اسکان توریست ها و برپایی بازارچه را دارد.

 

انتهای پیام/ز

کارونسرای تاریخی ماهیدشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.