شهردار کرمان ازحوزه شهری می گوید؛

40میلیاردتومان زمین آماده واگذای به قرارگاه خاتم

شهردار کرمان گفت: قرارگاه خاتم تاکنون 220 میلیارد تومان پروژه در کرمان اجراکرده که 138 میلیارد تومان پول و زمین پرداخت شده و 40 میلیارد تومان زمین نیز آماده واگذاری تا سه روز آینده است.

40میلیاردتومان زمین آماده واگذای به قرارگاه خاتمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی بابایی با اشاره به تدوین طرح چشم انداز آرمانشهر کرمان گفت: هوشمندسازی شهر را در دستور کار قرار داده و بحث های شهرسازی و طرح تفصیلی در شهرداری پیگیری شده است.


وی افزود: سند اقتصاد مقاومتی در شهرداری کرمان تدوین شد و معتقدیم باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی، زیرساخت هابرهمین مبنا ساخته شوند.

بابایی با بیان اینکه 4 هزار و 800 نیرو در شهرداری کرمان فعالیت می کردند گفت: در راستای چابک سازی اداری ، نیروی انسانی، جایگاه ها و ساختارها را اصلاح کردیم و یک هزار نفر از پرسنل بخش های مختلف را به بخش خصوصی واگذار و 300 نفر از کارکنانی که بیش از 30 سال کار کرده بودند، بازنشسته شدند.

وی اظهار کرد: راه اندازی هشت تقاطع غیرهمسطح، مرمت پروژه های بافت تاریخی و افق گردشگری 1404 کرمان بخشی از فعالیت شهرداری کرمان در 2 سال گذشته بوده است.

بابایی گفت: تقاطع آزادی 70 درصد پیشرفت فزیکی دارد و کار در این زیرگذر از سه جبهه در حال انجام است و به زودی افتتاح می شود و تقاطع ولیعصر نیز در آینده بسیار نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار کرمان با اشاره به پروژه های نیمه تمام و پروژه های جدیدشهری کرمان؛ افزود: شهرداری کرمان 2 هزار میلیارد تومان پروژه را اجرا کرده که با تکمیل این طرح ها کرمان به یک زیرساخت خوب برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی خواهد رسید.

وی تصریح کرد: شبانه 400 تن زباله از سطح شهر کرمان جمع آوری می شود و فعالیت های روزمره بسیاری در شهرداری صورت می گیرد.

بابایی به 13 هزار و 500 هکتار مساحت کرمان اشاره کرد و گفت: یک هزار و 500 هکتار بافت فرسوده و از این میزان 500 هکتار بافت تاریخی است که 150 هکتار به عنوان محور گردشگری کرمان تعریف شده است.

وی به مرمت و تجهیز مدرسه حیاتیه به عنوان اکونوموزه مشاغل شهر کرمان در بازار اشاره کرد و گفت:مرمت حمام باغ له کرمان با یکهزار و 100 متر زیربنا با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

شهردار کرمان افزود : کف سازی و بدنه سازی بازار کرمان در حال انجام است که علاوه بر بهسازی محوطه بازار، این مسئله در راستای ثبت جهانی آن به عنوان بزرگ ترین راسته بازار ایران صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: برای زنده نگه داشتن بافت تاریخی تلاش کردیم چند موتور محرکه داشته باشیم و در این راستا محور گلبازخان بازگشایی شد و پیاده راه سازی میدان توحید نیز در حال انجام است.

بابایی گفت: در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در مردم، نهضت بوستان سازی و آسفالت را در شهرداری کرمان تعریف و احداث 30 بوستان را در دستور کار قرار دادیم که تاکنون 22 پارک را افتتاح کردیم و احداث هشت بوستان را در دست اقدام داریم و سه گرمخانه در 2 سال گذشته برای افراد کارتن خواب و معتاد در کرمان احداث شد.

وی با اشاره به بدهی شهرداری کرمان افزود:  هیچ زمانی بدهی شهرداری صفر نمی شود .

بابایی گفت: به پرسنل شهرداری حقوق معوق نداریم و بدهی هایی که وجود دارد مربوط به کارکنان شرکتی و خصوصی است و مجموع طلب پیمانکاران از شهرداری کرمان، آنقدر نیست که قابل طرح باشد.

وی افزود: معتقدیم شهر موجود زنده ای است که عموما به جسم شهر فکر می کنیم، در حالی که نکته مهم تر این است که مردم شهر، روح آن هستند و اقداماتی که انجام می شود برای رضایتمندی مردم بوده که نباید نادیده گرفته شوند.

بابایی تصریح کرد: شهرداری حلقه واسطی بین فضای فیزیکی و روح شهر است و در 2 سال گذشته برنامه پیشنهادی به شورای اسلامی شهر کرمان ارائه شده و با وجود رکود و مشکلات جدی، چند کار مهم در شهرداری کرمان در راستای اقتصاد مقاومتی انجام شد.

انتهای پیام/ح

 شهرداری کرمان 40میلیارد تومان زمین به قرارگاه خاتم واگذارمی کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار