ساماندهی میدان ذبح دام و طیور در سمنان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از ساماندهی میدان ذبح دام و طیور با توجه به فرا رسیدن عید قربان در شهرستان سمنان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمید پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از ساماندهی میدان ذبح دام و طیور برای عید قربان خبر داد و گفت : محل ذبح گوسفندان و طیور واقع در بوستان سرو سمنان به گونه ای احداث شده که مجهز به شیر آب و سه سطل زباله در اطراف باشد تا شاهد تنظیف شهر در کار قربانی روز عید قربان باشیم.

 

وی افزود: در بلوار بیت المقدس سمنان نیز مجموعه شهرداری برای پاکسازی حواشی اقدام به قرار دادن کیسه های مخصوص در اختیار شهروندان خواهد کرد تا در صورتی که فردی قرار است قربانی صورت دهد، امحا و احشای گوسفند یا دام را در داخل آن ریخته و سپس تحویل کشتارگاه دهد تا با این کار از نشت آلودگی به محیط جلوگیری شود.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با بیان اینکه ساماندهی ذبح گوسفندان در سمنان به خصوص در فصل گرم سال که می توان بوی تعفن را دو چندان کند به واقع ضرورتی بود که امسال به وقوع پیوست، بیان کرد: شهرداری سمنان طرحی به نام عید تا عید را در دست اجرا دارد که طی آن تنظیف عمومی شهر در ایام بین دو عید صورت می گیرد.

 

پیوندی بیان کرد: علاوه بر قرار دادن سطل های مخصوص برای قربانگاه سمنان، پاکبانان شهرداری نیز از روز عید سعید قربان در معابر شهری حضور یافته و نسبت به تنظیف شهر اقدام خواهند کرد که البته باید گفت محوریت این امر در همان بوستان سرو خواهد بود.

 

وی افزود: از شهروندان نیز می خواهیم تا اگر قصد قربانی کرد دارند از هدایت خون به جوی آب جدا پرهیز کنند همچنین نباید امحا و احشای حیوانات را به بهانه تناول توسط گربه ها و حیوانات در کنار خیابان رها کرد.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان، گفت: مردم سمنان می توانند امحا و احشاء قربانی های خود را به کشتارگاه تحویل دهند.


انتهای پیام / ه


قربانگاه مخصوص دام و طیور در سمنان تعبیه شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.