شفیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نگاه ایران به افغانستان توسعه محور است

کارشناس سیاست‌خارجی گفت: ایران به عنوان یک شریک حیاتی و اقتصادی برای افغانستان، نگاهی رشد محور و توسعه محور به این کشور دارد.

نگاه ایران به افغانستان  توسعه محور است.نوذر شفیعی کارشناس سیاست‌خارجی در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: تفکر اینکه ایران می‌تواند شریکی حیاتی در زمینه اقتصادی و امنیتی برای افغانستان باشد از مدتها پیش وجود دارد و تهران می‌تواند به اقتصاد ،سیاست و امنیت کابل کمک کند.

کارشناس سیاست‌خارجی با بیان اینکه تلاش‌های ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به افغانستان بر این محور استوار بوده است، افزود: ایران و افغانستان همسایه هستند و به اقتضای همین همسایگی هرگونه نا امنی در افغانستان بر امنیت ایران هم تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه نا امنی در افغانستان موجب نا امنی در مرزهای شرقی ایران می‌شود، تاکید کرد: توسعه افغانستان اساسا به توسعه ایران کمک می‌کند، بنابراین نگاه سیاست خارجی ایران به افغانستان یک نگاه توسعه محور است و در این مسیر هم حرکت کرده است.

شفیعی با بیان اینکه اگر ایران می‌خواهد رشد پیدا کند باید منطقه‌ای که درون آن قرار دارد منطقه‌ای امن  و  رشد محور باشد، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم در منطقه‌ بی‌ثبات و نا امن  رشد پیدا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار