انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه کردستان با دانشگاه آلبورگ دانمارک

تفاهم ‌نامه همکاری‌‌های تحقیقاتی و تبادل دانشجو و هیأت‌ علمی مابین دانشکده انرژی دانشگاه آلبورگ دانمارک و دانشکده مهندسی دانشگاه کردستان به امضاء رسید .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛تفاهم ‌نامه همکاری‌‌های تحقیقاتی و تبادل دانشجو و هیأت‌علمی مابین دانشکده انرژی دانشگاه آلبورگ دانمارک و دانشکده مهندسی دانشگاه کردستان با حضور جان پدرسون رییس دانشکده انرژی دانشگاه آلبورگ، دکتر بیورانی معاون پژوهشی دانشگاه کردستان و دکتر شفیعی معاون گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه کردستان در دفتر ریاست دانشکده انرژی دانشگاه آلبورگ به امضاء رسید .

این تفاهم ‌نامه در راستای توسعه ارتباطات علمی و تحقیقاتی دانشگاه کردستان با دانشگاه‌های معتبر اروپایی و بمنظور انجام پروژه‌های مشترک تحقیقاتی تهیه و تدوین شده است و بر اساس این تفاهم‌نامه دانشگاه آلبورگ تعهد کرده که سالانه از دو دانشجوی دکتری فعال در حوزه انرژی جهت فرصت مطالعاتی شش ماهه حمایت مالی کند .

همچنین هر دو دانشگاه توافق کرده‌اند که دانشجویان دکتری معرفی شده برای تحصیل در مقطع دکتری از پرداخت شهریه تحصیلی معاف شوند و در زمینه تبادل اعضای هیات علمی و محققین همکاری داشته باشند و سالانه هزینه اقامت دو نفر از محققین مهمان را تامین کنند. در انجام پروژه‌های تحقیقاتی، اختراعات، و مقالات مشترک همکاری داشته باشند و به عنوان پارتنر در پروژه‌های تحقیقاتی اروپایی مشارکت داشته باشند .

هر دو دانشگاه در برگزاری کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها و سمینارهای مشترک هم توافق کرده‌اند .

انعقاد این تفاهم‌نامه نتیجه پیگیری‌ها و مذاکرات انجام گرفته به وسیله‌ دکتر شفیعی با مسؤلان دانشکده مذکور در طول دوره تحقیقاتی کوتاه‌‌ مدت تابستانی ایشان در دانشگاه آلبورگ دانمارک است که با حضور دکتر بیورانی در دانشگاه آلبورگ، توسط ایشان و ریاست دانشکده انرژی دانشگاه آلبورگ به امضاء رسید.

انتهای پیام/م

 تفاهم نامه همکاری دانشگاه کردستان با دانشگاه آلبورگ دانمارک منعقدشد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.