سروری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران باید خروج آمریکا از برجام را پرهزینه کند/با خارج شدن آمریکا خدشه‌ای جدی به این قرارداد وارد می‌شود

دبیر کل جمعیت رهپویان گفت:ایران باید در این برهه زمانی خروج آمریکا از برجام را پرهزینه کند.

پرویز سروری دبیر کل جمعیت رهپویان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره خروج آمریکا از برجام و آینده آن ، اظهار کرد: نقش آفرین اصلی در برجام آمریکاست و اگر این کشور از این قرارداد خارج شود به عبارتی برجام از درون تهی خواهد شد.

وی افزود: واضح است آمریکا عصاره برجام را کشیده است و می‌خواهد تفاله آن را به ما بفروشد، به عبارتی دیگر قصد دارد که ما را  با تفاله برجام سرگرم کند.

سروری تصریح کرد: ایران باید ‌در این مقطع زمانی با برنامه ریزی منسجم بتواند شکاف عمیقی میان اروپا و آمریکا ایجاد کند چرا که امروز میان مقامات اروپایی و سیاست‌های ترامپ تفاوت‌های بسیاری دیده می‌شود.

دبیر کل جمعیت رهپویان بیان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند ما را به عنوان علت خروج خود از برجام معرفی کنند و به تعبیری ایران را ناقض برجام جلوه دهند و ما باید با تلاش نقشه‌های شوم آمریکا را نقش بر ‌آب کنیم.

وی ادامه داد: ما همه تعهدات خود در برجام را انجام داده‌ایم و عملکرد ایران نباید به گونه‌ای باشد که آمریکایی‌ها بتوانند ایران را ناقض برجام جلوه دهند و به تعبیری ایران به نقطه بسیار حساسی رسیده است که باید سنجیده عمل کند.

سروری گفت: با خارج شدن آمریکا از برجام خدشه‌ای جدی به این قرارداد وارد می‌شود و ما نباید اجازه دهیم که آمریکا با خروج خود از پیمانی که در آن ایران به همه تعهدات خود عمل کرده است سفره برجام را جمع کند و هزینه دیگری را به ما تحمیل کند.

دبیر کل جمعیت رهپویان افزود: این بازی است که شروع شده و ایران باید تلاش کند که آن را با کمترین هزینه‌ای به برد خود منتهی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران باید در این برهه زمانی خروج آمریکا از برجام را پرهزینه کند و باید بداند که اگر از این تعهد خارج شود مستلزم پرداخت غرامت است تا دولت آمریکا در رویکرد خود تجدید نظر کند.

انتهای پیام/

 تاثیر خروج آمریکا از برجام بر اجرای آن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار