فرستاده ویژه پیونگ‌یانگ در مادرید: اخراج سفیر کره شمالی از اسپانیا رسوایی است

فرستاده ویژه کره شمالی در اسپانیا دلیل اخراج سفیر این کشور از مادرید را به دلیل فرمان مستقیم آمریکا دانست.

فرستاده ویژه پیونگ‌یانگ در مادرید: اخراج سفیر کره شمالی از اسپانیا رسوایی استبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، نماینده ویژه پیونگ یانگ در اسپانیا گفت تصمیم مادرید مبنی بر اخراج سفیر کره شمالی نشان می‌دهد اسپانیا فاقد حق حاکمیت است و حاضر است به جای تصمیم‌گیری مستقل، درخواست‌های آمریکا را برآورده کند.

الخاندرو کائو دبنوس – فعال سیاسی اسپانیایی و نماینده ویژه وزارت خارجه کره شمالی در اسپانیا -- در گفتگو با بخش اسپانیایی اسپوتنیک گفت مادرید با اخراج سفیر کره شمالی، فرمان آمریکا را اجرا کرد.

وی گفت: «این رسوایی است. این تصمیم مادرید بار دیگر نشان می‌دهد اسپانیا مانند دیگر کشورهایی که سفرای کره شمالی را اخراج کردند، فاقد حق حاکمیت و یا توانایی تصمیم‌گیری درباره آینده خود است. آن‌ها تنها فرمان مستقیم از جانب آمریکا را اجرا می‌کنند.»

وی همچنین افزود بر خلاف اسپانیا، برخی از کشورها از تسلیم شدن در برابر فشارهای آمریکا خودداری می‌کنند.

دبنوس گفت: «کشورهایی مانند شیلی هستند که حق حاکمیت خود را اثبات کرده اند و اصرار ورزیده اند که اخراج سفیر تنها در حالتی اتفاق خواهد افتاد که مسئله‌ای بسیار جدی رخ داده باشد. حالا کشورهایی مانند اسپانیا هستند که قصد خدمات رسانی و تامین نیاز‌های امپراتوری آمریکای شمالی را دارند؛ در حالی که خود تنش‌های دوجانبه‌ای در روابط با کره شمالی نداشته اند.»

بر اساس گفته‌های این نماینده، کره شمالی ممکن است به این تصمیم تن دهد و سفیر دیگری به اسپانیا بفرستد؛  یا می‌تواند اقدامات لازم علیه فرستاده‌های اسپانیایی در کره شمالی را در نظر بگیرد.

دبنوس توضیح داد: «همه این‌ها به تصمیم وزارت خارجه کره شمالی در هنگام بازگشت سفیر این کشور به پیونگ یانگ بستگی دارد.»

روز دوشنبه 18 سپتامبر، وزارت خارجه اسپانیا سفیر کره شمالی را «عنصر نامطلوب» اعلام کرد.

پیش از آن، دولت اسپانیا تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار