بدرالدین: مواضع اسلامی امام حسین(ع) ما را در برابر ستمگران محافظت می‌کند

دبیر کل جنبش انصارالله یمن در شب عاشورای حسینی سخنرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، سید عبدالملک بدرالدین -- دبیر کل جنبش انصار الله یمن -- تاکید کرد: آنچه که امروز از ما در مقابل ستمگران و حاکمان ظالم و توطئه‌های آنان محافظت می‌کند، اتخاذ همان موضع اسلامی، ارزشی، اصولی و اخلاقی امام حسین علیه السلام است.

عبدالملک بدرالدین در سخنانی به مناسبت سالروز شهادت سید الشهدا علیه السلام گفت: امام حسین علیه السلام موضع مسئولانه را به وضوح و به معنای واقعی کلمه مشخص کردند، موضعی که عجولانه و بیهوده و انتحاری نیست، بلکه موضعی مسئولانه بود که خداوند آن را واجب و اسلام آن را تبیین کرد، همچنین موضعی آگاهانه و حاصل آگاهی واقعی درباره لزوم اتخاذ آن موضع و آگاهی از جایگزین‌هایی بود که ممکن بود در صورت اتخاذ نکردن آن موضع حاصل شوند که البته جایگزین‌های بسیار وحشتناکی بودند.

وی افزود امروز همه جبهه‌هایی که در داخل امت به نفع دشمنان امت فعالیت می‌کنند، ارتباطشان با آمریکا و اسرائیل رو شده است، حال برخی نقشی تخریبی در چارچوب نظام‌هایی عربی داشتند، مانند نظام سعودی و امارات، اگرچه ظاهری اسلامی دارند و از عناوین اسلامی استفاده می‌کنند؛ اما آیا در مواضع آنها ارتباط با آمریکا روشن نیست؟ آیا از پوشش و حمایت آمریکایی استفاده نمی‌کنند و موضعشان در امتداد موضع آمریکا نیست؟ این موضع در اصل آمریکایی است و آنها ابزارهایی هستند که آمریکا از آنها برای ضربه زدن به امت سوء استفاده می‌کند. این نظام‌ها دنباله‌هایی در برخی از کشورها نیز دارند، مانند دنباله تکفیری که دنباله‌های تحت حمایت آن نظام‌ها و دنباله آنهاست.

 وی افزود بنابراین این انتخاب ما، انتخابی مسئولانه، اصولی، به حق و آگاهانه است، زیرا جایگزین آن، این است که قربانی ستمگران و مستکبران باشیم. اینها از درسهای بسیار مهمی است که باید از آنها استفاده کنیم، درس‌هایی که ما را به امام حسین علیه السلام، پرچم هدایت مرتبط می‌سازد. ما بر نکات زیر تاکید می‌کنیم:

1- پایبندی خود بر موضع اصولی و اخلاقی خود در یاری ملت فلسطین و مقدسات و در راس آنها مسجد مقدس الاقصی و حق باز پس گیری سرزمین اشغالی در فلسطین و دیگر مناطق دیار اسلامی و دشمنی مان با اسرائیل به عنوان رژیمی غاصب و متجاوز که تهدید و خطری برای همه امتمان و دشمنی برای امت در دین و دنیا است. همچنین بر ایستادگی خود در کنار مقاومت در لبنان و فلسطین در مقابله با این دشمن بر اساس ارزش‌ها و اصولمان و مسئولیتهایی که بر دوش داریم، تاکید می کنیم.

2- ثابت بودن موضع خود در مبارزه با هجمه آمریکایی استعماری و خصمانه‌ای که کشورهای منطقه و همه امت اسلامی را با توطئه‌ها و دسیسه‌های خرابکارانه از جمله فتنه‌ها، جنگ‌ها و تقسیم هدف قرار داده است، که گسترش اندیشه تکفیری و نقش تخریبی برخی از نظام‌های عربی از آن جمله است.

3- از ملت عزیزمان می‌خواهم جبهه‌ها را پر کنند و به هر چیز که باعث تقویت موضعمان در همه زمینه‌ها می‌شود توجه کنند تا با تجاوز سعودی آمریکایی وحشیانه مقابله شود، تجاوزی که هدف آن، اشغال کشورمان و به بندگی کشاندن ملتمان است و برای رسیدن به این هدف فجیع ترین و پلیدترین جنایتها را مرتکب شد.

4- از طرفهای رسمی در کشورمان در شورای عالی سیاسی و دولت و همه نهادهای کشور می خواهم بیشترین تلاش خود را برای انجام وظایف و تحمل مسئولیتهای خود در این مرحله تاریخی و حیاتی مبذول دارند تا این نهادها نقش خود را در مقابله با تجاوز در همه زمینه ها ایفا کنند و به شهروندان خدمت رسانی کنند.

5- از همه اقشار و احزاب در داخل که با متجاوزان مقابله می‌کنند، می خواهم همکاری بیشتری داشته باشند و روابط برادرانه را تقویت کنند و از وحدت صف محافظت کنند و تلاشهای دشمنان برای تجزیه جبهه داخلی در سطح سیاسی و اجتماعی را ناکام بگذارند. همچنین بار دیگر از نقش قابل ملاحظه قبایل یمنی در مقابله با متجاوزان تمجید می کنم، اما نسبت به تلاشهای دشمنان برای فتنه انگیزی و از بین بردن سازش اجتماعی هشدار می دهم.

انتهای پیام/

سخنرانی دبیر کل جنبش انصارالله یمن در شب شهادت سالار شهیدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار