سید حسن نصرالله: به اعتراف اسراییل دومین ارتش قدرتمند منطقه هستیم/تل آویو تنها حامی جدایی کردستان عراق است

دبیرکل حزب الله لبنان در شب عاشورای حسینی درخصوص آخرین تحولات منطقه به ایراد سخنرانی پرداخت.

سید حسن نصرالله: به اعتراف اسراییل دومین ارتش قدرتمند منطقه هستیم/تل آویو تنها حامی جدایی کردستان عراق استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن نصر الله -دبیر کل حزب الله لبنان - در سخنانی به مناسبت شب عاشورای حسینی گفت: مصلحت حقیقی لبنان در دوری جستن از ورود به هرگونه درگیری در سطح ملی است؛ اما این تذکر من از موضع نگرانی و ضعف حزب الله یا محور مقاومت نیست چرا که امروز حزب الله در قوی ترین وضع ممکن به سر می‌برد و حتی رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرده است که حزب الله از نظر قدرت اکنون دومین ارتش منطقه است.

داعش در صورت پیروزی، در مرزهای خود متوقف نمی‌شد

وی افزود: داعش در سوریه و عراق در پایان کار خود قرار دارد و فقط بحث زمان در این رابطه مطرح است. عملیات‌های انتحاری تروریست‌های این گروه نیز تغییری در شرایط کنونی آنها ایجاد نمی‌کند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: اگر داعش در عراق پیروز می‌شد الان سرنوشت منطقه و حتی عربستان سعودی چه بود؟! کشورهای منطقه باید بدانند که داعش در صورت پیروزی هرگز در مرزهای خود متوقف نمی‌شد. همه کسانی که با داعش جنگیندند چه عراقی، چه سوری، چه ایرانی، چه لبنانی و چه افغانی باید به مبارزه خود افتخار کنند.

طرح جدایی کردستان عراق در راستای طرح خاورمیانه بزرگ است

وی افزود: اکنون تهدید دیگری که متوجه منطقه است، طرح خاورمیانه جدید از طریق تقسیم منطقه براساس طایفه‌گری است تا تنها اسراییل به عنوان یک قدرت در منطقه باقی بماند. طرح آمریکا این بود که همه طایفه‌ها از جمله سنی‌ها و کردها به اسراییل پناه ببرند.

دبیر کل حزب الله تصریح کرد: طرح آنها امروز دوباره با کردستان عراق شروع شده است. طرح آمریکا احقاق حقوق کُردها نیست بلکه تقسیم و تجزیه منطقه است. آنها (آمریکا و اسراییل) می خواهند منطقه را به دولت‌های کوچکتر تقسیم کنند مانند دولت کردی، دولت آذری، دولت ترکمانی، دولت بلوچی و ...

نصرالله تاکید کرد: طرح تقسیم منطقه تمام کشورهای منطقه را تهدید می‌کند. ببینید تنها چه دولتی از استقلال کردستان عراق حمایت کرد: فقط اسراییل! آمریکا هم در پشت پرده حامی جدایی کردستان عراق است. همانطورکه برخی از نمایندگان کنگره از دولت این کشور خواسته اند که از استقلال کردستان عراق حمایت کند. طرح تقسیم عراق تنها علیه کشورهای همسایه نیست بلکه این شمشیری است که گردن تمام کشورهای منطقه از جمله عربستان را نیز خواهد زد.

وی افزود: تجزیه بدترین بابی است که دشمن قصد دارد آن را در منطقه باز کند. هدف آنها تشکیل دولت‌های کوچک است که با دستگاه‌های اطلاعاتی آنها همکاری کنند. مشکل ما با کُردها نیست با سیاسیون کُرد است. کردها در هر کجا که باشند بخشی از امت ما هستند.

دشمنان ایران خود باعث افزایش نفوذ ایران در منطقه شدند

دبیر کل حزب الله افزود: طرح دیگری که در منطقه در جریان است آشتی دادن زوری فلسطینیان با اسراییل است تا یک جبهه جدید را علیه ایران و مقاومت ایجاد کنند. عربستان به هر طریقی که می‌توانست از تکفیری‌ها حمایت کرد اما نتیجه آن چه شد؟ در عراق، سوریه و یمن چه دستاوردی به دست آورد؟ دشمنان می‌گویند ما می‌خواهیم با نفوذ ایران مقابله کنیم! اما آنها خودشان شرایطی ایجاد کردند که ملت‌ها به سمت ایران بیایند.

نصرالله تصریح کرد: من دوست ایران هستم. من به شما (دشمنان) می گویم که شما خودتان باعث افزایش نفوذ ایران شدید و وقت آن است که به سمت راه‌حل‌های سیاسی بازگردید. ما سال گذشته در شب عاشورا امام حسین (ع) را خطاب قرار دادیم. امسال نیز می‌‌گوییم که ما میدان را خالی نخواهیم کرد و در کنار او باقی خواهیم ماند. (فریاد "لبیک یا حسین" جمعیت) ما همانند امام حسین (ع) از وطن و ارزش‌های خود دفاع خواهیم کرد. همانطورکه سال گذشته نیز "لبیک یا زینب (س)" گفتیم و برای دفاع از حرم به سوریه رفتیم.

وی تاکید کرد: ما با هر شهیدی که بدهیم ایمانمان نسبت به راهمان بیشتر می‌شود. ما امشب که شب عاشوراست بار دیگر بیعت خود را با امام حسین (ع) تجدید می‌کنیم و می‌گوییم که ما راه شما و جد شما را ادامه خواهیم داد و هر چه بر سر ما بیاید ما لبیک یا حسین می‌گوییم و میدان را ترک نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

سخنرانی سید حسن نصرالله در شب شهادت سالار شهیدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
اسراییل تنها حامی جدایی نیست.تقسیم عراق و کشورهای منطقه طرح نظام سلطه است.مخالفت علنی امریکا و سایرین دروغی بیش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
اعراب مسلمان نما فدای یک تار موی سرت بشن خدایا ما را از مجاهدین راست قامت فی سبیل الله قرار بده آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
این آقای سید حسن یادش رفته که اگر الان قدرتی هم دارید از صدقه سر ایرانه اگر ایران نبود الان شما جزیی از اسراییل بودید زیاد به خودتون مغرور نشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
کرد های عراق باید حرف مرجعیت را گوش کنند آ یت الله سیستانی را نه آمریکا و اسراییل را مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۱۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
زنده باد سید
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۵۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
درودخدا برسیدخدا نترس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
لبیک یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
احسنت
اجر تان با سالار شهیدان
United States of America
امیر
۰۸:۰۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
لبیک یا حسین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
لبیک یا حسین درود بر نصرالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
دمت گرم اق سید خیلی باحالی.مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
خدا بهتون نصرت بده ایشالله
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۰۰:۴۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
سید حسن جان.....قربون جدت....
این قدرتی که الان داری مدیون ایرانی ایران نبودش الان لبنانی چیه طبع حزب اللهی وجود نداشت....خودتو دست بالا نگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
متاسفانه و جای تاسف بسیار دارد که کشورها و ملت ها و گروه ها ، قبایل ، طلایفه ها در منطقه نگاه ب تاریخ گذشته و اتفاقات گذشته نمی کنند و ازان تجربیات و اتفاقات درس نمی‌گیرند . متاسفانه مردمان و ملت ها هنوز نفهمیدن و متوجه نشدن با وجود این همه تجربیات گذشته ،که امریکا و غرب و اسرائیل هیچ وقت دوست و دلسوز کسی و کشوری نیستند و فقط بدنبال و هدف آنها منافع خود و سود بردن و غارت اموال و منابع دیگران هستن. و الان هم کردها فکر میکنند که اسرائیل و آمریکا دوست و پشت آنها هستن و دلسوز ملت کرد هستن. ولی انها از تجربیات گذشته و از سرنوشت صدام درس نگرفتن که صدام هم فکر میکردد امریکا دوست و هم پیمان و دلسوز صدام و عراق هستن ولی در اخر چی شد صدام توسط همین امریکا یی های که زمانی از او حمایت و انواع کمک های مالی و نظامی ، اطلاعاتی می کردند تهدد تعقیب و حمله نظامی و در پایان اعدام صدام و مرگ شد. و صدام زمانی متوجه و اگاه شد که امریکایی و غرب چه کسانی و چه ذاتی کثیفی دارند که دیگر دیر شده بود. و یا سرنوشت شاه ایران اخرش چی شد و زمانی شاه متوجه وپی ب ذات و شناخت امریکا یی شد که اجازه نشست و فرود هواپیمایی شاه ب خاک امریکا را ندادند و در آسمان ولو بود البته شاه زودتر متوجه شده بود که اونم دیر بود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۴۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
لبیک یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
بسیار عالی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
مرگگ بر اسرائیل
آخرین اخبار