افتتاح اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان

اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان امروز با حضور بانوی اول افغانستان افتتاح شد.

افتتاح اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اتاق تجارت و صنایع زنان با هدف سهم گیری زنان افغانستان در بخش های اقتصادی افتتاح شد.

«بی بی گل غنی»، بانوی اول افغانستان امروز در این مراسم امیدواری کرد که تشکیل این اتاق بتواند به زنان در افزایش خدمات منظم اقتصادی و فعالیت هایشان کمک کند.

وی گفت که توجه زیاد به زنان این کشور می‎تواند دید جهانیان به زنان افغانستان را تغییر دهد.

خانم غنی حین افتتاح اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان در کابل تاکید کرد که زنان افغانستان از توانایی های خوب تجاری برخوردار بوده و این اتاق می‎تواند فعالیت‎های آنان را منسجم تر سازد.

وی افزود: امروز روز تاریخی برای زنان افغانستان است که قادر به تشکیل یک اتاق تجارت مستقل در چارچوب اتاق های تجارت افغانستان گردیده اند. امیدوار هستم که تشکیل این اتاق در تنظیم، تشویق و بازاریابی اموال زنان تجارت پیشه خدمات ارزشمندی را انجام دهد.

«محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان نیز در پیامی ویدئویی افتتاح اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان را یک فصل جدید در رشد فعالیت‎های زنان افغان خواند و گفت: سهم زنان در امور تجارت نشان می‎دهد که افغان‎ها برای بهتر شدن زندگی شان اراده ای محکم دارند.

«منیژه واقف»، رئیس اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان اعلام کرد: در حال حاضر زنان افغان در بخش های مختلف فعالیت دارند اما چارچوبی که بتواند فعالیت های آنان را تحت یک سقف منسجم سازد، برای اولین بار ایجاد شده است.

رادیو آزادی به نقل از منیژه واقف نوشت: هم اکنون ۸۵۰ زن تجارت پیشه افغان در این کشور فعالیت دارند که ۴۵ هزار فرصت کاری را فراهم نموده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار