تردد ۵۳ میلیون خودرو در راه‌های برون شهری کرمان

استان کرمان طی ۶ ماهه نخست امسال با تردد ۱۷۰ دستگاه خودرو در ساعت به عنوان میانگین تردد ساعتی در ۷۶ محور مواصلاتی مجهز به سامانه‌های تردد شمار، ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، خداداد مقبلی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: بیشترین میانگین تردد ساعتی ثبت شده در طی مدت مذکور مربوط به خطوط رفت و برگشت محور کرمان، باغین به ترتیب با ۵۷۸ و ۵۶۹ تردد در ساعت است.
وی علت اصلی این ترد را تجمع مراکزصنعتی مانند شهرک‌های صنعتی، کارخانه‌های سیمان، نیروگاه سیکل ترکیبی و مراکزی دیگری نظیر نمایشگاه بین المللی کرمان و همچنین انبار نفت و پایانه بار کرمان در طول و انتهای محور و نیاز تردد کارکنان آن‌ها به اضافه سایر نیازمندی‌های عبوری عنوان کرد و افزود:پس از محور کرمان، باغین خطوط رفت وبرگشت محور ترانزیتی شهربابک، سیرجان که به ترتیب با ۴۲۸ و ۳۶۳ تردد در ساعت، مقام دوم را از نظر تردد ساعتی به خود اختصاص داده است.
مقبلی سومین محور پر تردد استان را نیز محور سه راهی ابارق، ماهان عنوان کرد و گفت: به ترتیب در خطوط رفت و برگشت خود به میزان ۳۲۷ و ۳۱۹ دستگاه خودرو در ساعت ثبت تردد دارد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: بیشترین تعداد تردد ماهیانه ثبت شده در استان طی ۶ ماهه نخست امسال، مربوط به شهریورماه، با بیش از ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تردد بوده است.
وی علت آن را اشتیاق خانواده‌ها به انجام سفر قبل از آغاز فصل مدارس عنوان کرد و افزود: کمترین میزان تردد نیز مربوط به خرداد امسال با حدود ۷ میلیون و ۷۰۰ تردد می‌باشد که علت آن مقارن با فصل امتحانات و کاهش تقاضای سفر است.
مقبلی با بیان اینکه از حدود ۵۳ میلیون مجموع تردد ثبت شده در طی ۶ ماهه نخست امسال، حدود ۴۱ میلیون تردد مربوط به وسائط نقلیه سبک و نیمه سنگین و مابقی مربوط به خودرو‌های سنگین است؛ یادآورشد:چنانچه هم وطنان نیاز به سفر‌های زمستانی دارند از هم اکنون تجهیزات مورد نیاز را تهیه و در صورت نیاز لاستیک‌های خودروی خود را تعویض تا زمستان امسال بدون سوانح جاده‌ای به بهاری پر از سرزندگی، شادی و طراوات تبدیل شود.
انتهای پیام/ی

تردد خودرو در راه های برون شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار