مروری بر ۱۷ گزارش عادل در شهرآورد تهران

عادل فردوسی پور به عنوان گزارشگر دربی 85 انتخاب شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عادل فردوسی پور هشتادوپنجمین دربی پایتخت را گزارش خواهد کرد. فردوسی پور پیش از این هفده بار شهرآورد پایتخت را گزارش کرده و دربی ۸۵ هم هجدهمین دربی بازی خواهد بود که وی گزارش می کند. در ۱۷ دیداری که عادل فردوسی پور گزارشگر دربی بوده، استقلال ۴ برد و پرسپولیس ۵ برد به دست آورده و سایر بازیها با نتیجه مساوی تمام شده است. شرح کامل دربی هایی که عادل فردوسی پور گزارش کرده را در زیر بخوانید.

گزارش ویژه/ نگاهی به دربی هایی که فردوسی پور گزارش کرده است

 عادل فردوسی پور امروز برای هفدهمین بار دربی پایتخت را گزارش کرد. به همین بهانه نگاهی کرده ایم به همه دربی های که او گزارش کرده است:

اولین دربی که عادل فردوسی پور گزارش کرده دربی ۴۴ بود که پرسپولیس یک بر صفر استقلال را شکست داد. این دربی ۲۲ آبان ۷۷ برگزار شد. هاشمی نسب روی ارسال رضا شاهرودی برای پرسپولیس گل زد.

دومین دربی دربي ۴۵ بود که دو تیم به تساوی یک بر یک رسیدند. این دربی ۲۰ فروردین ۷۸ برگزار شد و مهدی هاشمی نسب برای پرسپولیس و فرد ملکیان برای استقلال گلزنی کردند.

فردوسی پور دربی ۴۶ را هم گزارش کرد که با پیروزی دو بر یک پرسپولیس همراه بود. این دربی ۲۰ تیر ۷۸ در فینال جام حذفی باشگاههای کشور برگزار شد و سهراب بختیاری زاده برای استقلال گلزنی کرد و مهدی هاشمی نسب و افشین پیروانی برای پرسپولیس گل زدند تا این تیم قهرمان جام حذفی باشگاههای کشور شود.

دربی بعدی دربی ۴۹ بود. دربی معروف و جنجالی که ۹ دی ۷۹ برگزار شد و بازی به تساوی دو بر دو رسید. برای استقلال محمد نوازی و مهدی هاشمی نسب و برای پرسپولیس بهروز رهبری فرد و علی کریمی گلزنی کردند.

چهاردربی بعد یعنی در دربی ۵۳ دوباره فردوسی پور گزارشگر دربی شد که استقلال و پرسپولیس به تساوی یک بر یک رضایت دادند. این دربی ۲۰ دی ۸۱ در تبریز برگزار شد و علی سامره برای استقلال و علی انصاریان برای پرسپولیس گلزنی کردند.

دربی ۵۵ اولین دربی بود که عادل فردوسی پور گزارش کرد و با پیروزی دو بر یک استقلال همراه بود. این دربی ۲۵ مهر ۸۲ برگزار شد و علی سامره و محمود فکری برای استقلال و عیسی ترائوره برای پرسپولیس گلزنی کردند.

دربی ۵۸ هم که با پیروزی استقلال همراه بود و فردوسی پور گزارشگر این بازی بود. دربی که ۷ اسفند ۸۳ برگزار شد و در نهایت استقلال سه بر دو به پیروزی رسید. برای استقلال عنایتی، فکری و پیروز قربانی و برای پرسپولیس شیث رضایی و سهراب انتظاری گلزنی کردند.

دربی ۶۱ که گزارشگرش عادل فردوسی پور بود با برد پرسپولیس همراه شد. پرسپولیس دو یک استقلال را شکست داد و برای پرسپولیس مهرزاد معدنچی و مهرداد اولادی و برای استقلال امیرحسین صادقی گلزنی کردند.این دربی ۱۲ آبان برگزار شد.

دربی شصت و چهار، ۱۵ فروردین ۸۷ برگزار شد که استقلال و پرسپولیس به تساوی یک بر یک رسیدند. برای استقلال امیدرضا روانخواه و برای پرسپولیس محسن خلیلی گلزنی کردند

دربی ۶۶ هم به تساوی یک بر یک رسید و اتفاقا عادل فردوسی پور از همین دربی بود که به تساوی های پی در پی دربی ها اعتراض کرد. این دربی ۲۵ بهمن ۸۷ برگزار شد و برای استقلال مجتبی جباری و برای پرسپولیس مازیار زارع از روی نقطه پنالتی گلزنی کردند.

در دربی ۶۸ هم که عادل فردوسی پور گزارشگرش بود، طلسم تساوی دربی ها شکسته شد و ۱۴ بهمن ۸۸ این پرسپولیس بود که دو بر یک استقلال را شکست داد. برای پرسپولیس مرحوم هادی نوروزی و کریم باقری گلزنی کردند و برای استقلال هم فرهاد مجیدی گل زد.

گزارشگر دربی ۷۰ هم عادل فردوسی پور بود. در دربی ۷۰ استقلال با تک گل آرش برهانی به پیروزی رسید. این دربی ۱۰ فروردین ۹۰ برگزار شد.

دربی ۷۵ که بدون گل مساوی شد را هم عادل فردوسی پور گزارش کرد. این دربی ۳۰ شهریور ۹۱ برگزار شد.

دربي ۷۹ هم که با پیرزی پرسپولیسی ها همراه بود را هم فردوسی پور گزارش کرد. دراین دربی سجاد شهباززاده برای استقلال گل زد اما پرسپولیسی ها با دو گل محمد نوری وامید عالیشاه برنده میدان شدند تا رکورد شکست ناپذیری امیر قلعه نویی در دربی ها بشکند.

قبل از دربی ۸۴ عادل فردوسی پور دربی ۸۱ را گزارش کرده است. دربی جذابی که به تساوی یک بر یک رسید. استقلال توسط جابر انصاری به گل رسید اما جری بنگستون توانست در دقیقه ۹۶ دروازه استقلال را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. این دربی هم زیر بارش شدید باران انجام شد و چیزی نمانده بود تا استقلال یک بر صفر برنده شود.

دربی ۸۴ هم با گزارش عادل فردوسی پور با پیروزی پر گل استقلال مقابل پرسپولیس همراه بود و استقلال روی گلهای فرشید اسماعیلی، علی قربانی و کاوه رضایی در مقابل دو گل سروش رفیعی و سید جلال حسینی به پیروزی رسید. گزارشی که در پایان با جنجال هم همراه بود.

در کل در هفده دربی که عادل فردوسی پور گزارش کرده است استقلال چهار بار برنده شده و پرسپولیس ۵ بار پیروز از میدان خارج شده و هشت بازی هم به تساوی رسیده است.

منبع:وبسایت رسمی برنامه نود

انتهای پیام/

 

عادل فردوسی پور گزارشگر دربی ۸۵

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
پرسپولیس چرا تابحال رنگ اسیا را ندیده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
پرسپولیس چرا تابحال رنگ اسیا را ندیده
آخرین اخبار