رؤسای جمهور آمریکا که سابقه آزار جنسی داشتند+تصاویر

جورج هربرت واکر بوش طی روزهای اخیر به آزار و اذیت جنسی یک زن متهم شده و کسی که امروز در کاخ سفید نشسته است، به آزار جنسی ده‌ها زن متهم است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدتها قبل از افشای اتهامات علنی علیه روسای جمهور آمریکا، میراث آزار و اذیت جنسی مردانی که هدایت این کشور را بر عهده داشته اند، به روزهای اول آمریکا باز می گردد ولی رهبران آمریکا این مساله را به صورت نمادین و مبهم مخفی کرده اند.

در اینجا قصد داریم به بررسی سابقه طولانی اتهامات علیه روسای جمهوری آمریکا بپردازیم:

توماس جفرسون (سومین رئیس‌جمهور)

یکی از پدران بنیانگذار آمریکا خود یک متجاوز جنسی بوده است. مورخان غالبا درباره رابطه سالی همینگس با توماس جفرسون صحبت می کنند یا از او به عنوان معشوقه وی یاد می نمایند. در واقع، همینگس برده جفرسون بود که هر وقت می خواست به او تجاوز می کرد.

برتنی دانیل در مطلبی در ستون روزنامه واشنگتن پست نوشته است: رومانتیک کردن رابطه جفرسون و همینگس، با هدف کاهش دادن عدم توازن مرگبار قدرت بوده که سیاه پوستان قبل از جنگ داخلی از آن رنج می بردند.

گروور کلیولند (بیست‌و‌دومین و بیست‌و‌چهارمین رئیس‌جمهور)

گروور کلیولند رئیس جمهور سابق بیشتر به خاطر رسوایی جنسی شهرت یافته است که مربوط به یک فرزند نامشروع است. ولی این مساله تا زمانی که یک نویسنده به نام چارلز لاچمن در کتاب خود در سال 2015 میلادی پرده از آن برنداشته بود، مخفی مانده بود. وی در این کتاب نوشته است که کلیولند تجاوز جنسی خشونت آمیز مرتکب شده است.

این اتهامات شامل یک زن 38 ساله به نام ماریا هالپین است که در سال 1873 میلادی در منطقه بوفالو در شهر نیویورک با کلیولند روبرو شده است. کلیولند ظاهرا ماه ها به دنبال برقراری رابطه با هالپین بوده و همان شب او را به شام دعوت کرده و به خانه اش می رود و سپس با خشونت به او تجاوز می کند.

هالپین گفته است که کلیولند تهدید کرده بود که اگر درباره این مساله با کسی صحبت کند، اقدامات تلافی جویانه ای را انجام خواهد داد.

شش هفته بعد هالپین متوجه شد که بچه کلیولند را باردار است و در سپتامبر 1874 میلادی این کودک متولد شد.

ریچارد نیکسون (سی‌وهفتمین رئیس‌جمهور)

نیکسون به مرد جذاب برای خانم ها معروف شده بود، ولی واقعیت های افشا شده از نحوه تعاملات وی با زنانی که در کاخ سفید کار می کردند، نشانگر تصورات نادرست و اشتباه درباره وی بوده است.

باب وودوارد نویسنده و روزنامه نگار در کتاب خود به این مساله اشاره می کند که نیکسون سی و هفتمین رئیس جمهور آمریکا رفتارهای غیر اخلاقی با چندین زن داشته است.

نل ییتس یکی از مدیران ارشد کاخ سفید بوده که دیدار خود با نیکسون در کمپ دیوید را یکی از بدترین روزهای زندگی اش توصیف کرده است.

آلکساندر باترفیلد دستیار ارشد نیکسون در این باره گفت: ییتس سه ساعت بعد بازگشت ولی به شدت خسته و خشمگین بود. وی دیدار با نیکسون را ناراحت کننده ترین روز زندگی اش توصیف کرد.

وودوارد نوشت: نیکسون یک بار هم اقدام به لمس بدن بیورلی کای یکی دیگر از مدیران ارشد کاخ سفید کرده است.

رونالد ریگان (چهلمین رئیس‌جمهور)

سلن والترز بازیگر هالیوود اتهامات آزار و اذیت جنسی را علیه رونالد ریگان مطرح کرده است. وی در این باره گفته است: در دهه 1950 میلادی در یک کلوب شبانه با ریگان دیدار کرده است، جایی که ریگان برای سخنرانی دعوت شده بود.

وی ریگان را به آزار و اذیت جنسی و ورود با زور به اتاقش متهم کرده است.

جورج هربرت واکر بوش (چهل‌ویکمین رئیس‌جمهور)

هیتر لیند بازیگر زن آمریکایی اوایل هفته گذشته با انتشار مطلبی در اینستاگرام که بعدا حذف شد، اعلام کرد که جورج بوش پدر رئیس جمهور اسبق آمریکا وی را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

جوردانا گرولنیک بازیگر نیویورکی نیز قضیه مشابهی دارد که تفاوت چندانی با داستان هیتر لیند ندارد.

شایعات مربوط به آزار و اذیت جنسی بازیگران زن توسط جورج بوش پدر برای مدتی است که در محافل مختلف جریان دارد. بیش از یک سال قبل، یک خبرچین اطلاعاتی را درباره حادثه هیتر لیند در اختیار پایگاه اینترنتی دد اسپین قرار داد. به ما گفته شد که بوش در جریان یک عکس یادگاری، هیتر لیند را مورد آزار جنسی قرار داده است. آمار زنانی که تا کنون از بوش پدر آزار جنسی دیده‌اند، به سفر رسیده است.

بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور)

میراث کلینتون همواره تحت تاثیر مونیکا لویینسکی کارمند کاخ سفید قرار می گیرد که گفته است، گرچه کلینتون از او استفاده می کرده ولی این رابطه ناشی از رضایت دو طرف بوده است.

شکایت مزاحمت جنسی از سوی پائولا جونز هم منجر به فاش شدن سوء استفاده کلینتون از قدرت شد و در نهایت با محکومیت وی به پایان رسید.

ولی آزار و اذیت های جنسی کلینتون به سالها قبل از ریاست جمهوری وی باز می گردد: خوانیتا برودریک گفته است که کلینتون در سال 1978 میلادی به او تجاوز کرده است، زمانی که دادستان کل آرکانزاس بوده است.

برودریک در سال 1999 میلادی برای نخستین بار این اتهامات را علیه کلینتون علنی کرد. وی به واشنگتن پست گفته است: این اتفاق زمانی روی داد که برای دیدار با کلینتون در لابی هتل منتظر بودم. او من را به اتاقش دعوت کرد.کلینتون دهان من را بسته بود. همه چیز به سرعت اتفاق افتاد.

جورج دبلیو بوش (چهل‌وسومین رئیس‌جمهور)

زنی به نام مارجی شودینگر جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا را متهم به تجاوز در اکتبر 2000 کرد و دو سال بعد شکایتی را علیه بوش به دلیل آزار و اذیت جنسی مطرح کرد.

جزییات چندانی درباره این پرونده وجود ندارد. شودینگر نیز یک سال پس از طرح شکایت علیه بوش بر اثر جراحت ناشی از شلیک اسلحه جان باخت.

دونالد ترامپ (چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور)

واشنگتن پست اتهامات مربوط به تجاوز جنسی علیه ترامپ را در اکتبر 2016 میلادی مطرح کرد. این روزنامه به یک نوار هالیوود دسترسی پیدا کرده بود که ترامپ برخی زنان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

ترامپ در ابتدا این اتهامات را رد کرد ولی بعدا بیش از 10 زن ادعاهای ترامپ را رد نمودند. در ابتدا جسیکا لیدز اعلام کرد که ترامپ در اوایل دهه 1980 میلادی در یک هواپیما او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است. پس از افشا شدن اتهامات لیدز علیه ترامپ، سایر زنان نیز اتهاماتی را در خصوص آزار و اذیت جنسی از سوی ترامپ مطرح کردند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

روسای جمهور آمریکا و سابقه آزار جنسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
وااقعا جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
مر گ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر دولت آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
به نظر من آمریکا و کل اروپا اکثرا فاسدند و باید از آنها دوری کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
شیطان بزرگ آمریکا
آخرین اخبار