بهره‌مندی بیش از دو هزار مددجوی کرمانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

دو هزار و 632 نفر از مددجویان کرمانی در شش‌ماهه نخست امسال با هزینه‌ای بیش از 283 میلیون تومان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، غلامرضا خواجه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی نخستین اقدام کمیته امداد و مؤثرترین گام در مسیر توانمندی مددجویان تحت حمایت است، گفت: دو هزار و 632 نفر از مددجویان کرمانی در شش‌ماهه نخست امسال با هزینه‌ای بیش از 283 میلیون تومان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.
وی، شناسایی استعدادها، ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی، اعطای تسهیلات و نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های خودکفایی را ازجمله فرآیند ایجاد فرصت‌های شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد عنوان کرد و افزود: از دو هزار و 632 مددجوی شرکت‌کننده در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای دو هزار و 628 نفر زن و مابقی مرد بوده‌اند.
خواجه، بابیان اینکه توانمندسازی مددجویان مهم‌ترین اولویت کمیته امداد است، تصریح کرد: ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در حرفه‌ای خاص از اهداف ارائه آموزش‌های فنی به مددجویان تحت حمایت است.
وی اظهار کرد: مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت، فراهم شدن فضای کسب‌وکار و بهره‌مندی از تسهیلات خودکفایی کمیته امداد برای راه‌اندازی شغل و ایجاد فرصت شغلی اقدام می‌کنند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان، در ادامه بیان کرد: ۴۹۶ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در شش‌ماهه نخست امسال از طریق مراکز کاریابی و تعامل با کارفرما جذب بازار کارشده‌اند.
وی، به ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان به ازای اشتغال و به‌کارگماری مددجویان و فرزندان آن‌ها، اشاره کرد و افزود: کمیته امداد در قالب بسته‌های تشویقی، حق بیمه سهم کارفرما را طی مدت دو سال برای ایجاد انگیزه در کارفرمایان و کارآفرینان برای به‌کارگیری و استخدام مددجویان پرداخت می‌کند.
خواجه، در مورد شیوه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما توسط کمیته امداد، کفت: پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما در سال اول و ۵۰ درصد در سال دوم و همچنین پرداخت هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برای کارجویان، متناسب با نیاز کارفرما قبل از شروع به کار مددجو ازجمله اقدامات تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایان است .
وی، استعداد سنجی مددجویان، اعطای تسهیلات بانکی، ارائه آموزش‌های تخصصی و نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های خودکفایی را ازجمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به توانمندی مددجویان تحت حمایت عنوان کرد.
انتهای پیام/ی

آموزش فنی و حرفه ای به مددجویان کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار