ضرورت برند سازی در حوزه سوغات مشهد مقدس

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: امروز در حوزه سوغات بویژه فرهنگی نیازمند برند سازی و بومی سازی تولیدات هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدحسن واحدی در دیدار از نمایشگاه سوغات فرهنگی زائر افزود: در حوزه سوغات قابلیت ها و ظرفیت های بسیار خوبی در مشهد مقدس وجود دارد که عرصه مناسبی برای ورود سرمایه‌گذاران است.

وی با اشاره به اینکه زائران سالانه به صورت میانگین حدود 90 هزار میلیارد ریال در مشهد هزینه می‌کنند، افزود: بین 18 تا 20 هزار میلیارد ریال از این میزان صرف خرید سوغات می‌شود که رقم قابل توجهی است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی به عرضه کالاهای وارداتی در بازار سوغات مشهد اشاره کرد و گفت: حدود 70 درصد کالاهای موجود در بازار سوغات مشهد محصولات چینی است که نشان می دهد آنان به خوبی از ظرفیت منطقه ما استفاده کرده‌اند.

واحدی با اشاره به راه‌اندازی کارگروه سوغات در استانداری خراسان رضوی، افزود: موضوع مهم، ایجاد نمایشگاه‌هایی برای آشنایی مخاطبان با برندهای فعال در حوزه سوغات زائر است تا از این طریق به تدریج برندهای غیرمجاز حذف شود؛ همچنین سوغات زائر باید با رویکرد تمرکز بر تولیدات داخلی باشد.

وی با اشاره به طرح جامع زیارت استان و تعریف ١٣ بسته اجرایی برای این طرح گفت: سوغات زائر زیرمجموعه بسته اقتصاد و زیارت تعریف شده که سوغات فرهنگی و غیرفرهنگی را شامل می‌شود و بر این مبنا در این حوزه برنامه ریزی شده است.

واحدی با بیان اینکه کارگروهی زیر نظر معاونت اقتصادی استانداری بحث سوغات را دنبال می‌کند و چند سرمایه‌گذار نیز به این حوزه وارد شده‌اند، افزود: به‌صورت میانگین سالانه حدود ٢٥ میلیون زائر داخلی و 2 میلیون زائر خارجی به مشهد سفر می‌کنند که این جمعیت حدود 90هزار میلیارد ریال هزینه می‌کنند.

انتهای پیام// م.م

برگزاری نمایشگاه سوغات فرهنگی زائر در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.