حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

اعطای سهمیه فرصت مطالعاتی به دانشجویان دکترای دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران از سهمیه این دانشگاه به دانشجویان دکترا برای فرصت مطالعاتی در خارج از کشور خبر داد.

سهمیه دانشگاه تهران به دانشجویان برای فرصت مطالعاتی در خارج از کشورحسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانگفت: سهمیه قابل قبولی برای اعطای فرصت مطالعاتی خارج از کشور به دانشجویان دکترای دانشگاه تهران در سال تحصیلی جاری اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بر این اساس تعداد  400 نفر از دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از فرصت مطالعاتی خارج از کشور استفاده کنند و این میزان تا 500 نفر نیز قابل افزایش است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: بخشی از اعتبارات توسط دانشگاه تهران و بخشی نیز توسط سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تامین می شود.

حسینی تصریح کرد: دانشجویان برای استفاده از این فرصت باید دوره سه سال تحصیل خود را به اتمام برسانند و همچنین موضوع رساله خود را نیز مشخص کنند و از فرصت مطالعاتی برای تکمیل مراحل پژوهش خود استفاده کنند. زمان فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری به خارج از کشور 6 ماه  است اما این مدت می تواند با تایید استاد راهنما افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: دانشجویان دانشگاه تهران برای فرصت مطالعاتی باید دانشگاه‌هایی را انتخاب کنند کهبا  دانشگاه تهران قرارداد و تعهداتی بین المللی دارد اما بطور کلی محدودیت در انتخاب دانشگاه مقصد وجود ندارد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران یادآورشد: تاکنون تعداد 200 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران با استفاده از فرصت مطالعاتی به خارج از کشور اعزام شده‌اند و مابقی سهمیه نیز تا پایان سال جاری اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/

اعزام دانشجویان دانشگاه تهران به فرصت مطالعاتی خارجی ۶ ماهه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار