بازگردان 30 هکتار از زمین‌های دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته رویکرد وزارت علوم کاهش زمین دانشگاه‌ها بود ولی اکنون این رویکرد تغییر کرده است و درصدد بازگرداندن 30 هکتار زمین دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی بختیار امروز در مراسم جشن موفقیت دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان در بین 70 دانشگاه برتر کشور، اظهار داشت: دانشکده صنعتی گلپایگان مدتی بود که حالت ایستایی یا سقوط را می‌گذراند چرا که در کمیسیون لوایح دولت زمین‌های این دانشکده کم شد، فرصت ارتقای دانشکده به دانشگاه لغو شد و موضوع مهم اتصال به دانشگاه صنعتی شریف از میان رفت.

وی افزود:  این موارد نشان می‌داد که یک راهبرد مشخص برای ارتقای این دانشگاه وجود ندارد و باید تدبیر دیگری اندیشید.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت‌های زیادی برای این موضوع با وزارت‌های علوم و دادگستری در این سه سال صورت گرفت.

وی ادامه داد: از داخل دانشگاه نیز در گذشته عزم جدی و تلاشی ویژه برای ارتقای دانشکده به دانشگاه انجام نمی‌شد ولی اکنون در حال پیگیری ماجرا هستند.

بختیار گفت: موضوع ارتقا به دانشگاه در وزارت علوم، تقریبا مسیر خوبی را طی کرده و در داخل دانشکده نیز کار سختی باید انجام شود و آن توسعه رشته، جذب اعضای هیأت علمی است، همچنین با ایجاد چند دانشکده می‌توان به هدف گذاری اولیه که دانشگاه جامع بوده دست یافت.

وی گفت: مزیت رقابتی به داشتن همه رشته‌‌ها نیست بلکه دانشگاه صنعتی گلپایگان  می‌تواند مانند دانشگاه صنعتی اصفهان باشد و مدیران این دانشکده چنین توانایی دارند و این آمادگی برای همکاری وجود دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث اتصال به دانشگاه صنعتی شریف از ارتقا به دانشگاه نیز با اهمیت‌تر است، گفت: هفته آینده با حضور مدیران دانشگاه صنعتی اصفهان و صنعتی شریف و نمایندگان وزارت علوم در این خصوص جلسه‌ای تشکیل می‌شود.

وی گفت: بحث اتصال به دانشگاه‌های صنعتی باید در دستور کار بوده و در مدت یک سال آینده، هیأت امنای این دانشگاه از دانشگاه صنعتی شریف باشد.

بختیار تأکید کرد: در گذشته رویکرد وزارت علوم کاهش زمین دانشگاه‌ها بود ولی اکنون این رویکرد تغییر کرده است و درصدد بازگرداندن 30 هکتار زمین این دانشگاه هستیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.