اسدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشاورزان به سیاست خرید تضمینی گندم عادت کردند

رییس تشکل های بخش کشاورزی گفت: سالهاست که کشاورزان به سیاست خرید تضمینی محصولات از سوی دولت عادت کردند به همین امر نسبت به اجرای سیاست قیمت تضمینی نگران هستند.

کشاورزان به سیاست خرید تضمینی گندم عادت کردندمسعود اسدی رییس تشکل های بخش کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سیاست خرید تضمینی در دنیا منسوخ و قیمت تضمینی جایگزین آن شده است، اظهار کرد: جایگزینی این سیاست با توسعه مدرنیزاسیون کشاورزی و اقتصاد باز کشورها تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه کشور از لحاظ امنیت ملی به غلات وابسته است، افزود: گندم، تنها یک محصول کشاورزی نیست و در هر برهه زمانی  تولید این محصول باید در حد خودکفایی و تامین نیاز کشور باشد تا دشمنان نظام به عنوان ابزارتهدید آمیز برای فشار آوردن به سیاست های بین المللی استفاده نکنند.

اسدی با انتقاد نسبت به تغییر سیاست خرید تضمینی گندم بیان کرد: بنده به عنوان نماینده جامعه کشاورزی، اجرای سیاست قیمت تضمینی را برای گندم تولیدی کشور خطر قرمز می دانم چرا که این امر خلاف مصالح کشور و امنیت ملی است.

وی ادامه داد: گندم، یکی از مهم ترین محصولات استراتژیک به شمار می رود که در صورت تغییر سیاست خرید تضمینی، مقامات ارشد نظام برای حفظ منافع کشور باید وارد قضیه شوند.

رییس تشکل های بخش کشاورزی در پاسخ به این سوال که برخی مسوولان، اجرای سیاست قیمت تضمینی را کلید حل مشکلات کشاورزان می دانند،تصریح کرد: سالهاست که کشاورزان به خرید تضمینی محصولات از سوی دولت عادت کردند به همین امر نسبت به جایگزینی این سیاست با قیمت تضمینی نگرانی هایی دارند.

اسدی در پایان، با اشاره به ارجحیت سیاست خرید تضمینی نسبت به قیمت تضمینی گندم افزود: اگرچه سیاست قیمت تضمینی در سایر محصولات کشاورزی می تواند دستاوردهای مهمی برای کشاورزان به همراه داشته باشد اما اجرای آن در محصول استراتژیکی نظیر گندم، فاجعه بار است.

انتهای پیام/

ضرورت استمرار سیاست خرید تضمینی گندم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۲:۳۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۶
فقط بخش کشاورزی بود
آخرین اخبار