جعفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پتانسیل معلولین مهاجر افغانستانی را تجمیع و سازماندهی کرده‌ایم

مسئول شورای هماهنگی امور معلولین مهاجر افغانستانی گفت: دغدغه‌های مهاجرت یک دغدغه متفاوت است و دغدغه‌های معلولین مهاجر متفاوت‌تر است.

پتانسیل معلولین مهاجر افغانستانی را تجمیع و سازماندهی کرده ایم«محمد حسین جعفری»، مسئول شورای هماهنگی امور معلولین مهاجر افغانستانی در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دغدغه‌های مهاجرت یک دغدغه متفاوت است و دغدغه‌های معلولین مهاجر متفاوت تر است.

وی در خصوص دومین گردهمایی معلولین مهاجر افغانستانی در مشهد اظهار داشت: این گردهمایی در دومین سال پیاپی به همت شورای هماهنگی امور معلولین مهاجر، با هدف کشف ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد معلولین در مشهد تشکیل شده است.

جعفری عنوان کرد: ما پتانسیل‌هایی که برای معلولین در مشهد مقدس وجود دارد را تجمیع کردیم و سازماندهی کردیم؛ ما امروز ظرفیت هایی از معیشت، اشتغال، هنر و درمان معلولین را به نمایشگاه گذاشتیم تا درجه اول خود معلولین جایگاه خود را در جامعه پیدا کنند و در قدم بعدی مردم با ظرفیت های انها آشنا گردند.

وی افزود: مطمئنا وقتی اثر یک انسان معلول و خود معلول در جامعه دیده شود، بالطبع اثرات آن در ساختار اجتماعی بروز خواهد کرد؛ لذا این گردهمایی و نمایشگاه توانمندی های معلولین با این هدف به وجود آمد. هدف بعدی این است که مردم با ظرفیت های معلولین آشنا شوند؛ پس از اینکه معلولین به این خودباوری رسیدند که مشتری و ببینده دارند و می توانند به عنوان یک فرد موثر در جامعه حضور داشته باشند، نقش دوم را مردم بازی می کنند تا با حمایت و خرید یک محصول، به لحاظ اجتماعی از معلولین حمایت کنند.

جعفری که مدیریت باشگاه معلولین غدیر را نیز به عهده دارد، بیان داشت: در حال حاضر قریب به 720 معلول در باشگاه معلولین غدیر ثبت شده است و از گروه های مختلف معلولین در این موسسه حضور دارند.

وی ادامه داد: این مجموعه یک مجموعه مردم نهاد است و توسط حمایت های مردمی اداره می شود؛ البته همیشه نباید با این ذهنیت تبلیغ شود که مردم نذورات خود را به این موسسه های بیاورند؛ غیر این اینکه مردم باید هدفمند نذورات خود را خرج کنند، من معتقدم هر فردی باید تکفل اجتماعی یک جمع را مد نظر داشته باشد تا برای بهبود وضعیت زندگی خود و کسانی که در جوار آنها زندکی می کند یاری برساند. چنانچه امسال شعار دومین گردهمایی ما این است که «هوای معلولین شهرم را دارم».

مسئول شورای هماهنگی امور معلولین مهاجر افغانستانی اظهار داشت: دغدغه های مهاجرت یک دغدغه متفاوت است و دغدغه های معلولین مهاجر متفاوت تر است. فرد معلول دنبال دیده شدن است و بزرگترین دغدغه او همین است.

وی در پایان تاکید کرد: در جامعه ما نگرشی منفی در مورد معلولین وجود دارد؛ نیاز اساسی معلولین دیده شدن واقعی و همراه با بینش است تا بتواند در جامعه اثر گذار باشد.

انتهای پپیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.