تصویب سند جامع همکاری علمی، فرهنگی و آموزشی میان ایران و افغانستان

قائم مقام وزیر علوم ایران در امور بین الملل پس از پایان مذاکرات دومین کمیته علمی فرهنگی و آموزشی ایران و افغانستان، از تصویب سند جامع همکاری های همکاری تهران و کابل در زمینه های علمی، فرهنگی و آموزشی خبر داد.

تصویب سند جامع همکاری علمی، فرهنگی و آموزشی میان ایران و افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، قائم مقام وزیر علوم ایران در امور بین الملل پس از پایان مذاکرات دومین کمیته علمی فرهنگی و آموزشی ایران و افغانستان، از تصویب سند جامع همکاری های همکاری تهران و کابل در زمینه های علمی، فرهنگی و آموزشی خبر داد.

دکتر حسین سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل که ریاست کمیته علمی فرهنگی مشترک ایران و افغانستان را بر عهده داشت اظهار داشت: این کمیته با حضور تعدادی از مسئولان ایرانی از دستگاه های مختلف و سفیر ایران در افغانستان برگزار شد و سند همکاری های جامع دو کشوردر زمینه علمی، آموزشی و فرهنگی به تصویب رسید.

رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم با تجلیل از دیدگاه های مثبت آقای باوری سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان و رئیس هیات افغانی کمیته اظهار داشت: در کنار تهیه سند جامع همکاری های علمی، آموزشی و فرهنگی، چارچوب برنامه های عملیاتی همکاری های دو جانبه نیز به تایید رسید که نقشه راه اجرای سند اصلی است.

بهرامی سفیر ایران در افغانستان نیز در خصوص این نشست گفت: کمیته علمی فرهنگی و آموزشی یکی از موفق ترین کمیته های ششگانه ایران و افغانستان است که به عنوان اولین کمیته توانست کار خود را در دو نشست به پایان برساند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در سند همکاری های علمی آموزشی و فرهنگی ایران و افغانستان که به تصویب طرفین رسید؛ زمینه های همکاری های دو طرف در حوزه های آموزش عالی، بهداشت و درمان، فرهنگی و هنری، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی مشخص شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ایران ، افغانستان ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.