پایان همایش بین المللی باستان شناسی در جيرفت

دومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران پس از سه روز با قرائت بيانيه در دانشگاه جیرفت به كار خود پايان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت با اشاره به حضور اساتید و پژوهشگران برجسته ای از دانشگاه های سوربن فرانسه، آلمان، هاروارد امریکا، پادوا و ناپل ایتاليا در دومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران، از سطح علمی بالای این همایش خبر داد.

وي با بيان اين مطلب كه دانشگاه جيرفت به عنوان قطب توليد علم جنوب استان كرمان و تنها مركز علمي استان كه رشته باستان شناسي را تا مقطع ارشد داير كرده است تصريح كرد: اين مركز علمی آمادگی خود را جهت همكاری برای از سر گيری كاوش های باستان شناس ی حوزه هليل رود اعلام می كند.

علی شهدادی دبیر اجرایی این همایش و رئیس حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت در ادامه از همه دستگاه های اجرايی و کسانی که در به ثمر رسیدن و برگزاری این همایش تلاش کرده اند تشکر و ابراز امیدواری کرد تا این همایش سرمنشاء برکت برای پژوهش های باستان شناسی آینده جنوب شرق ایران و به ویژه جیرفت باشد.

همچنین نصیر اسکندری دبير علمی دومين همايش بين المللی باستان شناسی جنوب شرق ايران با قرائت بیانیه همایش بر نكاتی تاكيد كرد:
نصير اسكندری گفت در بند اول اين بيانيه آمده است؛ همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران که به همت دانشگاه جیرفت پس از وقفه ای 16 سال برگزار شد، از این پس به صورت منظم و هر دو سال یک بار برگزار می شود.

وی افزود:در بند دوم اين بيانيه به ضرورت ساخت موزه باستان شناسی مناسب در شهرستان جیرفت تاکید شده است و همچنین دانشگاه جیرفت آمادگی خود را برای همکاری با پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای از سرگیری کاوش های باستان شناسی در محوطه های کنارصندل جیرفت اعلام کرد.

نصیر اسکندری گفت: در بند ديگر از اين بيانيه آمده است، طبق گفته رئیس پژوهشکده باستان شناسی کشور، شروع کاوش های باستان شناسی در محوطه باستانی جیرفت آغاز می شود و این کاوش ها از امسال با مدیریت دکتر یوسف مجیدزاده و به سرپرستی دکترمنصور سیدسجادی از سر گرفته خواهد شد.

نصیر اسکندری اظهار کرد: به برکت برگزاری این همایش در دانشگاه جیرفت، ستاد پژوهش های باستان شناسی جنوب شرق ایران در دانشگاه جیرفت تشکیل می شود.

در مراسم اختتامیه این همایش توسط رئیس دانشگاه جيرفت از سه باستان شناس پیشکسوت از جمله دکتر یوسف مجیدزاده، دکتر سیدمنصور سیدسجادی و دکتر میرعابدین کابلی به پاس زحمات شان در باستان شناسی جنوب شرق ایران تقدیر شد.
انتهای پیام/ی

تاکید بر ساخت موزه باستان شناسی در جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار