بدهی حمل و نقل جاده‌ای؛

بدهی ۶۰ میلیارد تومانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای لرستان از ۶۰ میلیارد تومان بدهی این اداره کل خبر داد و گفت:برای اینکه فعالیت‌های خود را پویاتر و سریع پیش ببریم صد میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده‌ایم که امیدواریم بتوانیم بخشی از آن را جذب کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای لرستان اظهار کرد: از بیست آذر لغایت بیستم فروردین به مدت سه ماه عملیات زمستانه آغاز و دستگاه‌های امدادی و مرتبط به جاده مانند هلال احمر، نیروی انتظامی در آن شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری لرستان نیز همگام با دیگر ارگان‌ها در این طرح شرکت کرده است، گفت: حدود ۳۵۰ نیرو، ۳۰۰ دستگاه ماشین و ۲۹ راهدارخانه در این عملیات شرکت دارند تا به نحو احسن آن را آغاز و به پایان برسانند.

شرفی به وجود ۸۱۰۴ کیلومتر راه در استان اشاره کرد و ادامه داد: همچنین حدود ۱۰۴ کیلومتر آزادراه، ۴۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۶۹۰ کیلومتر راه اصلی، ۶۰۹ کیلومتر راه فرعی و ۶۲۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای لرستان تعداد نقاط پرخطر و حادثه‌خیز استان را ۴۲ نقطه عنوان کرد و گفت: این مکان‌ها برای بی‌خطرسازی و رفع تهدید آن‌ها اولویت‌بندی شده و در دست اقدام هستند.

وی با اشاره به آمار هشت ماهه حمل و نقل استان بیان کرد: قریب ۴ میلیون و ۹۸ هزار تن کالا طی این مدت جابجا شده که نسبت به مدت مشابه ۲۰ درصد افزایش داشته است.

شرفی، تعداد سفر باری را ۳۱۷ هزار فقره عنوان کرد و گفت: بیشترین میزان این بار‌ها سنگ و سیمان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای لرستان خاطرنشان کرد: در بخش مسافر نیز ۸۷ شرکت و موسسه بین شهری در استان داریم و تاکنون دو میلیون و ۲۱۶ مسافر جابجا شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه طی راهپیمایی اربعین حسینی امسال حدود ۷۰۴۰ زائر توسط ۲۱۰ دستگاه اتوبوس استان جابجا شده‌اند، گفت: هوشمندسازی ناوگان نیز از دیگر برنامه‌هاست که در استان پیگیری می‌شود.

 انتهای پیام/م

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان بدهی ۶۰ میلیارد تومانی  دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.