سخنگوی دولت عراق: حملات تروریستی در عراق کاهش یافته است

سعد الحدیثی سخنگوی دولت عراق در گفتگو با شبکه تلویزیونی الحدث گفت حملات تروریستی در عراق کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث؛ سخنگوی دولت عراق گفت: حملات تروریستی در عراق کاهش یافته است.

سعد الحدیثی در گفتگو با این شبکه از بغداد درباره برنامه و سیاست دولت عراق پس از نابودی گروه وهابی صهیونیستی داعش گفت: دیروز نخست وزیر و فرمانده مسلح نیرو‌های عراقی به برنامه‌های مهم و اولویت‌های کاری دولت در ادامه پیروزی‌های نظام اشاره کرد. شکی در این نیست که ابعاد امنیتی در مقابله با تروریست‌ها و گروه‌های تروریستی وجود دارد و باید در آینده بر روی آن تمرکز داشته باشیم.

نخست وزیر عراق به این مسئله اشاره کرد باید سازمان‌های امنیتی عراق تلاش‌های خود را تشدید کنند چرا که همچنان خطرات تروریستی وجود دارد و تروریست‌ها با استفاده از شیوه‌های مختلف تلاش می‌کنند به شهروندان عراقی و دارایی‌های آنان ضربه بزنند. بنابراین هوشیاری و محتاط بودن از مسائل مهم کاری سازمان‌های امنیتی است.

برنامه دیگری درباره تقویت ثبات در مناطق آزاد شده که از اهداف اصلی دولت عراق است و فعالیت‌های مستمری در این زمینه وجود دارد و در آینده تدابیر جدیدی درباره آشتی مردمی در این مناطق و ارائه خدمات اساسی به این مناطق اتخاذ خواهد شد. باید سکنه این مناطق بتوانند مناطق خود را در تقویت ثبات و امنیت اداره و با نیرو‌های امنیتی برای جلوگیری از بازگشت تروریست‌ها همکاری کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت عراق دیدگاه روشن و برنامه مشخصی برای مرحله پس از داعش دارد، گفت: شکی در این نیست که فعالیت‌های اطلاعاتی و امنیتی بر اساس یک برنامه مشخص در جریان است. ما شاهد تقویت توان سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی در برابر تروریسم هستیم. حملات تروریست‌ها به غیر نظامیان و مناطق مردمی کاهش یافته که نشان دهنده تقویت سازمان‌های امنیتی است. دولت عراق تلاش زیادی داشت تا اعتماد بخشی از مردم این کشور را بازیابد.

شکافی میان دولت و ملت عراق در خلال سال‌های گذشته ایجاد شد. دولت عراق در تعامل خود با شهروندان این کشور بر اساس حقوق شهروندی و حمایت از عراقی‌ها در آزاد کردن مناطق خود توانست اعتماد و اتحاد را میان دولت و ملت تقویت کند و این مسئله، نقطه‌ای اساسی در عدم بازگشت گروه‌های تروریستی به مناطق آزاد شده است. تقویت اعتماد و اتحاد میان دولت و مردم عراق کم اهمیت‌تر از پیروزی‌های نظامی ارتش علیه تروریست‌ها و آزاد کردن شهر‌ها و مناطق از شر تروریست‌ها نیست.


الحدیثی در پاسخ به این پرسش که آیا آماری از کاهش عملیات تروریستی در عراق پس از پیروزی علیه داعش دارید، گفت: سازمان‌های امنیتی عراق آمار مشخصی در این زمینه دارند. در ماه گذشته سیصد نفر در پی حملات تروریستی کشته شدند ولی این وضع در سه تا چهار سال پیش شش تا هفت هزار نفر در ماه بود. این وضع بیانگر پیشرفت بزرگ نیرو‌های عراقی در عرصه‌های اطلاعاتی و امنیتی در حمایت از امنیت شهروندان عراقی است.

برای اولین بار است که در مراسم امسال اربعین حسینی در مقایسه با سال‌های گذشته هیچ حادثه امنیتی در کربلا رخ نداد. این وضع بیانگر آن است که گروه‌های تروریستی توان خود را از دست داده اند و عملیات نیرو‌های عراقی علیه تروریست‌ها این گروه‌ها را تضعیف کرده است و بخش زیادی از توان نظامی این گروه‌ها نابود شده است. همچنین تقویت آشتی مردمی در مناطق آزاد شده و تقویت اعتماد میان دولت و ملت عراق اجازه نمی‌دهد گروه‌های تروریستی فعالیت‌های خود را در این مناطق از سرگیرند.

انتهای پیام/

گفتگوی سخنگوی دولت عراق با شبکه تلویزیونی الحدث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار