یونیسف: میزان حملات به کودکان در مناطق جنگ‌زده جهان به سطح تکان دهنده‌ای رسیده است

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) از آمار بالای حملات به کودکان در مناطق جنگ‌زده جهان در سال ۲۰۱۷ خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از بی بی سی، یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) در گزارش جدید خود اعلام کرد میزان حملات به کودکان در مناطق جنگ زده جهان در سال 2017 به سطح تکان دهنده ای رسیده است. یونیسف در گزارش جدید خود اعلام کرد قوانین بین المللی که برای محافظت از آسیب پذیرترین افراد تدوین شده است به طور گسترده ای نادیده گرفته می شود.

«مانوئل فونتین»، مدیر برنامه های اضطراری یونیسف، اظهار کرد: «کودکان در مدارس، زمین های بازی و حتی خانه هایشان در معرض حملات خشونت آمیز قرار دارند.»

وی افزود: «این حملات سال به سال افزایش می یابد و ما نمی توانیم بی تفاوت باشیم. این سطح از خشونت و وحشی گری را نمی توان عادی قلمداد کرد.»

در این گزارش  به چند منطقه جنگی در جهان در سال 2017 که کودکان بیشترین آسیب را دیده اند، اشاره شده است:

  • در جمهوری آفریقای مرکزی، سطح خشونت علیه کودکان به طور چشمگیری افزایش یافته است. تعداد زیادی از کودکان کشته شده یا مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند. بسیاری از کودکان نیز ربوده شده و به استخدام گروه های مسلح در آمده اند.
  • تروریست های بوکوحرام دست کم از 135 کودک در شمال شرق نیجریه و کامرون به عنوان عوامل انتحاری استفاده کردند که این رقم تقریبا 5 برابر سال 2016 است.
  • کودکان مسلمان روهینگیایی هنگام فرار از خانه های خود با خشونت گسترده ای از سوی نیروهای نظامی میانمار مواجه شدند.
  • در سودان جنوبی بیش از 19 هزار کودک به استخدام گروه های تروریستی مسلح درآمدند.
  • جنگ وحشتناک یمن به کشته و زخمی شدن دست کم 5 هزار کودک منجر شده است. این رقم براساس آمار رسمی منتشر شده است و برآورد می شود تعداد کودکان کشته شده در این کشور جنگ زده بیش از این رقم باشد.

براساس این گزارش کودکانی که از سوی گروه های تروریستی ربوده می شوند با آسیب های جدی تری مواجهند. میلیون ها کودک نیز به دلیل وقوع جنگ و عدم دسترسی به آب و غذا، از سوءتغذیه شدید، بیماری جسمی و ضربات روحی و روانی رنج می برند.

در این گزارش آمده است: «یونیسف از تمامی طرف های دخیل در منازعات و درگیری ها می خواهد به قوانین بین المللی پایبند باشند و خشونت علیه کودکان و هدف قرار دادن زیرساخت های شهری، از جمله مدارس و بیمارستان ها، را فورا متوقف کنند.» یونیسف همچنین از کشورهایی که بر طرف های دخیل در منازعات نفوذ دارند خواست از نفوذ خود برای محافظت از کودکان استفاده کنند.

 انتهای پیام/

 

آمار بالای خشونت علیه کودکان در مناطق جنگ‌زده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۷ دی ۱۳۹۶
باید جلوی جنگ و خشونت گرفته شود
آخرین اخبار