عامری در نشست خبری:

مردم خود را از اغتشاشگران جدا کردند/برای جلوگیری از سواستفاده دشمنان باید مشکلات کشور را حل کنیم

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: مردم صف خود را از کسانی که اغتشاش کرده اند و انقلاب را قبول ندارند، جدا کرده‌اند.

مردم خود را از اغتشاشگران جدا کردند/برای جلوگیری از سواستفاده دشمنان باید مشکلات کشور را حل کنیمبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در نشست خبری با موضوع بررسی ریشه اغتشاشات اخیر در برخی شهرها اظهار کرد: مردم کشور ما در سال 88 با همتی مثال زدنی اثبات کردند که مالکان انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: فتنه 88 شباهت چشمگیری به اغتشاشات کنونی دارد، چرا که در سال 88 نیز دشمن در ناآرامی‌ها نقش پررنگی داشت و افرادی در داخل کشور با آنها همکاری کردند و به فتنه دامن زدند.

عامری تصریح کرد: جریانی که فتنه 88 را در خارج از مرزها هدایت می‌کرد، کماکان به دنبال ضربه‌زدن به نظام است و یکی از مسائل مهم در تجمع‌های امسال به چشم می‌خورد این است که اکنون در داخل کشور و در جریان اغتشاشات اپوزیسیونی وجود ندارد و تمامی مسئولان با مسائل پیش آمده مخالف هستند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: باید سعی کنیم علاوه بر اینکه نسبت به ملت احساس مسئولیت و دِین می‌کنیم، عواملی که باعث شده عده‌ای به نظام طمع کنند را از بین ببریم.

وی ادامه داد: لازم است عواملی را که دشمن فکر می کند با وارد شدن آنها به صحنه، مردم همراهی شان می کنند را از میان برداریم. در عملیات مرصاد نیز دشمن تصور می‌کرد که اگر وارد میدان شود مردم با آنها همراهی خواهند کرد و اکنون نیز اشخاصی مانند ترامپ، عربستان و مریم رجوی فکر می‌کنند که اگر از اغتشاشات داخلی حمایت کنند، مردم با آنها همسو خواهند شد.

عامری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 700 تجمع اعتراضی درباره مسائل معیشتی صورت گرفته، لذا لازم است هرچه زودتر نسبت به این مسائل تصمیم جدی گرفته شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دولت با وعده‌هایش نشان داد که نیازها و مطالبات مردم را می‌داند، لذا لازم است که با مدیرانی که از نخبگان استفاده نمی‌کنند برخورد کند. چرا باید در قراردادهای نفتی نخبگان دخیل نباشند و از توان داخلی استفاده نشود؟

عامری ادامه داد: برخی مدیران علی‌رغم اینکه بسیاری از کارها در کشور امکانپذیر است آن را به بیگانگان می‌سپارند و در این زمینه وظیفه دولت است که با چنین اشخاصی برخورد کند.

وی گفت: تا زمانی که به دنبال رفع چنین مشکلاتی نباشیم امکان تکرار معضلات کنونی وجود دارد و با توجه به سال گذشته 35 درصد تجمع‌ها افزایش یافته و اقبال چندانی نسبت به مشکلات پیش رو صورت نگرفته است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار کرد: آیا ما بانکداری را اصلاح‌ کرده‌ایم؟ بانک‌ها به دنبال کاسبی هستند و نمی‌خواهند تولید را به جریان بیندازند. در چنین شرایطی چگونه ممکن است اقتصاد مقاومتی محقق شود؟ لذا با این شرایط نمی‌توانیم به تجاری‌سازی بپردازیم و تولیدکنندگان داخلی را حمایت کنیم.

عامری تصریح کرد: مردم ما انقلاب را از آن خود می‌دانند. اکنون که عده‌ای از شرایط پیش رو سواستفاده می‌کنند اما مردم صف خود را از کسانی که اغتشاش کرده اند و انقلاب را قبول ندارند، جدا کرده‌اند.

وی گفت: عده‌ای تصور می‌کردند که اوباما با ترامپ متفاوت است، اما هر دو آنان از فتنه‌های ایران دفاع کردند. لازم است که مسئولان قدر مردم را بدانند و اگر می‌خواهیم دشمنان سواستفاده نکنند باید مشکلات داخلی کشور را حل کنیم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: در شعارها مشاهده شد که به مقدسات مردم توهین می‌شود و کاملا مشخص بود که افرادی آموزش دیده برای تحریک مردم به مسائل اقتصادی متوسل می‌شوند.

عامری ادامه داد: درست است که دشمن از مسائل داخلی سواستفاده می‌کند، اما اگر مشکلات حل شود دشمن دیگر قادر به چنین کاری نخواهد بود، لذا ما باید حل مشکلات اقتصادی را در اولویت کار قرار دهیم، چرا که مردم در برابر ما نجابت می‌کنند و ما نیز باید مسئولیت خود را در قبال آنان بدانیم.

وی ادامه داد: مجلس و دولت باید با تعامل مشکلات را حل کنند و لازم است با شفاف‌سازی جلوی رانت‌ها گرفته شود، همچنین مسئولان اگر می‌بینند خویشاندان آنها در حال انجام فساد هستند، نباید دخالت کنند و باید اجازه دهند که قوه قضائیه وارد عمل شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: اگر بخواهیم ایران را با دیگر کشورها مقایسه کنیم، خواهیم دید که حرکتی رو به جلو داشته است، چرا که ما اکنون در زمینه‌هایی مانند نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و تولید موشک پیشرفت بسزایی داشته‌ایم و توانسته‌ایم صدر رشد علمی در جهان را به خود اختصاص دهیم.

عامری در پایان خاطرنشان کرد: برخی‌ها می‌خواهند شرایط را به گونه‌ای جلوه دهند که گویا انقلاب به انتهای خط رسیده اما اینگونه نیست، چرا که وضع فعلی کشور با اوایل انقلاب به هیچ‌وجه قابل مقایسه نیست.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار