کارآفرینی با وام کمیته امداد؛

وام ۷ میلیونی سکوی پرتاب موفقیت جوان جیرفتی

فرزند مددجوی جیرفتی با دریافت هفت میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال از کمیته امداد موفق به راه‌اندازی ۱۰ هزار مترمربع گلخانه در شهرستان جیرفت شد.

وام ۷ میلیونی سکوی پرتاب موفقیت جوان جیرفتیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حامد مولایی، فرزند مددجوی جیرفتی که هم‌اکنون ۱۰ هزار مترمربع گلخانه را در این شهرستان زیر کشت توت‌فرنگی برده است، گفت: در کنار کشت توت‌فرنگی به کار تولید نهال نیز مشغول هستم.

وی با اشاره به اینکه به علت فوت پدرم، من به همراه خانواده ام تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتیم، افزود: پس از تحت حمایت قرار گرفتن از طریق مستمری کمیته امداد به‌سختی زندگی می‌گذراندیم و با توجه به این‌که مستمری کمیته امداد جوابگوی مخارج زندگی‌مان نبود تصمیم گرفتم باکار در مزارع کشاورزی بخشی از هزینه‌های زندگی را تأمین کنم.

این کارآفرین موفق تصریح کرد: با توجه به اینکه با کارگری در مزارع کشاورزی نیز درآمد اندکی کسب می‌کردم و این درآمد اندک جوابگوی مخارج زندگی خود و خانواده‌ام نبود به کمیته امداد مراجعه و با حمایت و مشاوره این نهاد مبلغ هفت میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در سال ۹۲ دریافت و اقدام به راه‌اندازی دو هزار مترمربع گلخانه کشت توت‌فرنگی کردم.

وی گفت: به‌تدریج موفق به توسعه کار خود شدم و هم‌اکنون توانسته‌ام دو هزار مترمربع گلخانه خود را به ۱۰ هزار مترمربع افزایش بدهم و با افزایش سطح زیر کشت زمینه اشتغال ۱۵ نفر را به‌صورت دائم و موقت فراهم کنم.

این کارآفرین موفق که درزمینه تولید نهال توت‌فرنگی نیز فعالیت دارد، بیان کرد: با تولید نهال‌های با کیفت علاوه بر تأمین نهال موردنیاز خود نهال موردنیاز بخشی از گلخانه داران شهرستان را نیز تولید می‌کنم.

این مددجوی خودکفا شده جیرفتی به درآمد حاصل از فروش نهال و محصول توت‌فرنگی اشاره کرد و افزود: سالانه از محل فروش محصول و نهال توت‌فرنگی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان درآمدزایی دارم.

مولایی در خصوص نحوه فروش محصولات خود گفت: با توجه به کیفیت بالای محصول توت‌فرنگی که تولید می‌کنیم ۹۰ درصد توت‌فرنگی‌های تولیدی به استان تهران ارسال می‌شوند.

این مددجوی خودکفا شده موفق افزود: ارائه وام به مددجویان هرچند که اندک باشد می‌تواند شرایط زندگی آن‌ها را تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه اگر موفق به دریافت وام اشتغال نمی‌شدم شاید هیچ‌گاه نمی‌توانستم به خودکفایی برسم، گفت: اجرای طرح گلخانه و خودکفایی باعث تأثیرات مثبتی در زندگی‌ام شده و علاوه بر ازدواج و تشکیل خانواده موفق به تأمین جهیزیه خواهرم نیز شده‌ام و هم‌اکنون به دنبال توسعه کار خود و افزایش سطح زیر کشت هستم.

انتهای پیام/ح

خودکفایی با وام اشتغال کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.