کاشان نام یکی از محصولات سایپا سیتروئن می شود

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی پیشنهادکرد: یکی از محصولات سایپا سیتروئن به نام کاشان نامگذاری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  سید جواد ساداتی نژاد،  در بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر کاشان، با اشاره به تغییرات مدیریتی شرکت سایپا سیتورئن کاشان گفت: دغدغه های زیاد و درستی در این باره وجود دارد که در این باره با وزیر صنعت معدن تجارت صحبت شده و مدیرعامل جدید سایپا در مورد نحوه به کارگیری نیروهای بومی کاشان صحبت هایی کردم.

وی،  درخواست خود مبنی بر نامگذاری یکی از محصولات سایپا به نام کاشان یا یکی از نمادهای آن از مدیر عامل جدید سایپا را یادآورشد و گفت :قرار شد قسمت طراحی نیز در کاشان انجام شود و نیروهای بومی بکارگیری شوند.

اقتصاد مقاومتی محوری ترین موضوع در کشور و گره گشای مشکلات اقتصادی

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اجرای یک الگوی بومی اقتصادی، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی بعنوان یک الگوی بومی در حال حاضر محوری ترین موضوع در کشور است که می تواند گره گشای مسائل اقتصادی کشور باشد ولی احساس می شود که این موضوع در حد شعار باقی مانده است.

ساداتی‌نژاد، هم‌نظربودن تمامی مسوولان شهرستان کاشان برای اقتصاد و اشتغال در این شهرستان را تاکیدکرد و گفت: کاشان ظرفیت بیشتری نسبت به وضعیت کنونی خود دارد ولی به یک الگو و راهبرد خاص و مناسب در این زمینه نیاز داریم.

وی با اشاره به‌اینکه منطقه کاشان هیچگاه با صنعت بیگانه نبوده است افزود: به همین دلیل صنعتگران و کارآفرینانی که برای شروع طرح های خود وارد کاشان می شوند انتظار دارند ادارات شهر بهتر و راحت‌تر با آنها همکاری کنند.

  به‌گفته‌وی، بیشتر مسایل و موانع تولید و صنعت منطقه ما مربوط به بروکراسی اداری است در حالیکه سرمایه‌گذاران به استقبال خوب و همکاری در منطقه نیاز دارند و نباید آنها را دلسرد کرد.

نماینده مردم در ادامه،  بر لزوم مشاوره مناسب برای تولیدکنندگان منطقه تاکید کرد و گفت:  حوزه آموزش بسیار نیازمند کاراست بسیاری از کارخانه‌دارهای منطقه به علت نداشتن مشاوره‌هایی در حوزه‌های مالیاتی، بیمه، بازرگانی وغیره  به ورشکستگی می‌رسند که بخشی از مشکل صادرات نیز بخاطر همین سنتی اداره‌شدن کارخانه ها و تک محصولی بودن است.

ساداتی‌نژاد،اظهارداشت: مشاهده می شود کارخانه‌ای با 1500 کارگر بصورت سنتی اداره می شود که بری خروج از این مساله ارتقای سطح کارخانجات چه در کاشان و چه در آران و بیدگل و خروج از تک‌محصولی ضروری است.

وی با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی گفت: الان دلسردی در فارغ‌التحصیلان زیاد شده است.

به‌گفته‌وی، ایجاد اشتغال این قشرنیازمند حرکت به سمت ایجاد اشتغال‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری  در کاشان است تا بسترهای تقویت حوزه گردشگری نیز فراهم‌شود.

خدمات در کاشان ضعیف و گران تمام می شود

ساداتی نژاد مشکل بعدی کاشان را گران بودن آن دانست و افزود: چند سال قبل با تحقیقی در دانشگاه کاشان به این نتیجه رسیدیم خدمات در شهر ما ضعیف و گران تمام می شود که باید در حوزه خدمات کار بیشتری در کاشان انجام شود و رقابت در تولید خدمات ایجاد کنیم. 

وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام مسیر کاشان تا باغ فین مسکونی شده است در حالی که باید مراکز فروش و پاساژها و غیره در این محور باشد افزود: اینکه گردشگر به کاشان بیاید و فقط 3000 تومان بلیط باغ فین را بدهد و برود هیچ فایده ای ندارد و گاهی فقط عوارض و تعارضات فرهنگی و اجتماعی آن نصبیب شهر ما می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.