ثبت اطلاعات نیمی از دکل بندان در سامانه بیمه 

۵۰ درصد دکل بندان گلوگاهی تاکنون در سامانه جامع سازمان بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید علی اصغر محمودی مدیرکل سازمان تامین اجتماعی مازندران در گلوگاه گفت: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه شناسایی دکلبندان گلوگاهی تا نهم دی ماه امسال ۱۸۱۱ نفر از شهروندان گلوگاهی بعنوان کارگر دکلبند در سراسر کشور مشغول بکار بودند که از این تعداد ۱۵۰ نفرفوتی،۸۳۱ نفر شاغل و ۸۰۴ نفر هم در قید حیات می‌باشند.
وی با اشاره به اینکه در گذشته این افراد ساماندهی و نظام‌مند نبودند، افزود: سازمان تامین اجتماعی از این افراد خواست تا با حضور در اداره سوابق خودرا تجمیع کنند که تاکنون ۵۰ درصد کار انجام شده است.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی مازندران گفت: دسته اول کسانی هستند که سن آن‌ها ۶۰ سال و بالاتر می‌باشد و چنانچه یکسال سابقه بیمه داشته باشند در صورتیکه منابع تا ۱۰ سال تامین شود، این افراد بازنشسته می‌شوند.
محمودی گفت: دسته دوم کسانی هستند که بعد از ۲۷ مهرماه سال ۷۶ فوت کردند و اگر حداقل یکسال سابقه بیمه داشته باشند وغرامت فوت نگرفته باشند این افراد هم به نسبت پرداخت حق بیمه از مستمری برخوردار خواهند شد.
وی افزود: دکل بندانی که هنگام کار صدمه دیدند و به تشخیص پزشک قادر به انجام کار نیستند اگر قبل از تاریخ حادثه یک سال سابقه بیمه و از کارافتادگی بیش از ۶۶ درصد داشته باشند، از مستمری برخوردار می‌شوند.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی مازندران ابراز امیدواری کرد ۱۰۲۴ نفری که تاکنون درخواست سابقه کردند هرچه سریعتر سوابقشان تجمیع شود.
وی با اشاره به اینکه ۶۲ درصد گلوگاهی‌ها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: سازمان تامین اجتماعی با توجه به بودجه ابلاغی باید سالانه ۱۸ میلیاردتومان در این شهرستان منابع کسب کند، ولی در این شهرستان حدود ۳ میلیارد تومان کاهش منابع وجود دارد که باید از جا‌های دیگر تامین شود.
انتهای پیام/ک


بیمه دکل بندان در نیمه راه

برچسب ها: بیمه ، تامین اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.