افزایش شش برابری حملات هوایی آمریکا به یمن پس از روی کار آمدن دولت ترامپ

حملات هوایی ارتش آمریکا در یمن در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شش برابر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، بر اساس اطلاعات فرماندهی مرکزی آمریکا، حملات هوایی ارتش آمریکا در یمن در سال ۲۰۱۷ و در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، شش برابر شده است.

ان بی سی نیوز گزارش داد علاوه بر حملات هوایی، پنتاگون به حضور نظامی متناوب آمریکا در داخل یمن نیز اذعان کرده است. بر اساس این اطلاعات، ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۷، ۱۳۱ حمله هوایی با هواپیما‌های بدون سرنشین و جنگنده‌های با سرنشین علیه القاعده در شبه جزیره عربی و داعش در یمن به انجام رسانده است.

این حملات در سال دو ۲۰۱۶، بیست و یک مورد بوده است. دست کم ده حمله هوایی نیز از اول ژانویه ۲۰۱۸ تاکنون در یمن به انجام رسیده است.

یک مقام بلندپایه آمریکا می‌گوید بیش از پنجاه عضو داعش در یک حمله در اکتبر کشته شدند. افزایش این حملات نتیجه تغییر سیاست پنتاگون پس از روی کار آمدن ترامپ در ژانویه ۲۰۱۷ است.

بلافاصله پس از آغاز ریاست جمهوری ترامپ، یمن و سومالی «مناطق خصومت‌های فعال» نام گذاری شده و به ارتش آمریکا آزادی عمل بیشتری برای هدف قرار دادن تروریست‌ها از زمین و هوا بدون تایید کاخ سفید داده شد.

انتهای پیام/

افزایش حملات آمریکا در یمن پس از روی کار آمدن ترامپ

برچسب ها: آمریکا ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار