کارشناس پلیس فتا مازندران

در شبكه‌های اجتماعی از برقراری ارتباط با افراد غریبه اجتناب نمائیم

کارشناس پلیس فتا استان مازندران گفت: امروز هیچ لایه پنهانی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد از این رو به منظور جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان، از کاربران خواسته می‌شود که به نکات امنیتی در این زمینه توجه داشته‌باشند.

در شبكه‌های اجتماعی از برقراری ارتباط با افراد غریبه اجتناب نمائیمبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کارشناس پليس فتا استان مازندران در جمع دانشجویان موسسه آموزش عالی فروردین شهرستان قائمشهر در خصوص انواع جرائم‌سایبری در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی گفت: پلیس فتا به کلیه جرایمی که در فضای سایبر اتفاق می‌افتد رسیدگی می‌کند که شامل جرایم اقتصادی، برداشت از حساب‌های بانکی، فیشینگ، جرایم اخلاقی، مزاحمت‌ها در شبکه‌های‌اجتماعی و به طور کلی همه موضوعاتی که مبتلابه مردم است و در بین این مسائل، برداشت از حساب مردم بیشترین آمار جرایم را به خود اختصاص داده‌است و بعد از آن اتفاقاتی که در شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد حائز اهمیت می‌باشد.

وی با اشاره به شبکه‌های اجتماعی گفت: امروز هيچ لايه پنهاني در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي وجود ندارد از این رو به منظور جلوگيري از سوءاستفاده سودجويان، از کاربران تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی خواسته می‌شود که جهت پیشگیری از خطرات فضای‌مجازی، کاربران شبکه‌های اجتماعی دانش اینترنتی خود را افزایش داده و با آگاهی کامل از این فضا استفاده کنند.

کارشناس سایبری پلیس فتا ادامه داد: برای کلیک بر لينک‌ها مراقب باشیم تا در دام بدافزارهای مخرب و جاسوسی نیفتیم چرا که ممکن است كليك بر لینکهای آلوده، باعث نصب بدافزاری بر روی سیستم شما می‌شود که عکس و ديگر اطلاعات ذخیره شده در سیستم شما را به سرقت برده و اطلاعات خصوصي شما را دستمايه اخاذي و ديگر نيات سوء مجرمان خواهد کرد.

این کارشناس سایبری در خصوص کلاهبرداری از طریق فروشگاه‌های اینترنتی جعلی به دانشجویان گفت: در چند سال اخیر شاهد تبلیغات زیادی در فضای مجازی هستیم. در حالی که خرید آنلاین کالا و خدمات، از با ارزش‌ترین خدماتی است که بر روی اینترنت ارائه می‌شود. ولی متاسفانه بعضی مجرمین با استفاده از فضای سایت‌هایی که محل ارائه تبلیغات رایگان هستند اقدام به تبلیغ انواع کالاها نموده و پس از فریب افراد و واریز نمودن وجوه توسط مشتری از ارسال کالا خودداری می‌نمایند و یا در مواردی افراد مورد سرقت رایانه‌ای و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات قرار می‌گیرند.

وی همچنین در خصوص تشخیص سایت‌های امن در حوزه خرید اینترنتی گفت: حتی الامکان از فروشگاههای معتبر و دارای نماد اعتماد استفاده نمایید اما اگر از فروشگاهی غیر از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد خرید می‌کنید، برای ثبت نام و ورود، دقت لازم را در افشای هویت خود داشته باشید زیرا ریسک مورد سرقت هویت قرار گرفتن وجود دارد.

کارشناس پلیس فتا در خصوص تهدیدات شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: در صورت حضور و عضویت در شبكه‌های اجتماعی از برقراری ارتباط با افراد غریبه اجتناب نمایید و به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسید، پاسخ ندهید و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را برای دیگران ارسال نکنید. همچنین از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی جداً خودداری نمایید.

کارشناس پلیس فتا مازندران در پایان گفت: کاربران، هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه درفضای‌مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار