لزوم طراحی الگویی متناسب بانیازهاوظرفیت‌های موجودبرای توسعه کشور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به لزوم طراحی الگویی متناسب با نیاز‌ها و ظرفیت‌های موجود برای توسعه کشور، از اولیت قرار دادن بررسی و رفع مشکلات بخش خصوصی استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حمیدرضا نصیری زاده با اشاره به مهم‌ترین اهداف و زمینه‌ها برای چگونگی اقدام عملی در اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصادمقاومتی که چندین بار مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته که رهبر معظم انقلاب با آینده‌نگری از سال ۸۹ به این موضوع پرداختند.

وی با بیان اینکه هر کشوری برای رسیدن به توسعه نیازمند الگوی خاص خود است، افزود: هر کشوری دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خاص خود است؛ لذا باید متناسب با نیاز‌ها و ظرفیت‌های موجود الگویی برای توسعه کشور طراحی کنیم و همچنین از دهه ۱۹۷۰ به بعد کشور‌های توسعه‌یافته به این نتیجه می‌رسند که توسعه نه‌تن‌ها امری ملی است؛ بلکه امری جهانی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به طراحی چهار هدف عمده اقتصادی برای کشور‌ها خاطرنشان کرد: تقریباً همه کشور‌ها این چهار هدف را به‌دور از مطالب اعتقادی و سیاسی دنبال می‌کنند که هدف اول رسیدن به تعادل داخلی است؛ همچنین رسیدن به تعادل خارجی، توزیع عادلانه درآمد ملی و رشد منطقی تولیدات از دیگر اهداف عمده اقتصادی کشور‌ها برای رسیدن به توسعه به شمار می‌رود.

وی افزود:طرح گفتمان اقتصاد مقاومتی توسط رهبری قابل انطباق با شرایط گوناگون است و طبق فرموده رهبری اقتصاد مقاومتی الگوی علمی متناسب با نیاز‌های کشور است که رویه اقتصاد مقاومتی دغدغه دیگر کشور‌ها برای رسیدن به توسعه نیز است.

نصیری زاده بابیان اینکه همه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در راستای بالا بردن سطح رفاه مردم است، گفت: وظیفه مسئولین تسریع و نظارت بر امور اقتصادی کشور است و به هیچ نحو مسئولین در امور اقتصادی نباید دخالت کنند تا شرایطی فراهم شود که بخش غیردولتی بتواند در فعالیت‌های اقتصادی نقش مؤثری را ایفا کند.

انتهای پیام/ ا

اقتصاد مقاومتی یکی موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.