بر اساس اعلام شرکت مديريت منابع آب از ابتدای مهرماه تا 20 بهمن‌ماه جاری، ميزان بارش‌های کشور به 46.5 ميليمتر رسيده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شرکت مديريت منابع آب ايران براساس آخرين اطلاعات به ثبت رسيده در ايستگاه‌های باران سنجی اعلام کرد: از ابتدای مهرماه تا 20 بهمن‌ماه جاری، ميزان بارش‌های کشور به 46.5 ميليمتر رسيده است.
اين مقدار بارندگی نسبت به ميانگين دوره‌های مشابه درازمدت ( 127 ميليمتر) 63.4 درصد كاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ( 90 ميليمتر) 48.3 درصد كاهش نشان می دهد.
بر اساس اين گزارش، بيشترين بارش‌ها در حوضه آبريز اصلی خزر با 168.6 ميليمتر و کمترين ميزان بارش ها در حوضه آبريز مرزی شرق با سه ميليمتر به ثبت رسيده است.
حجم بارش‌های اول مهر تا 20 بهمن‌ماه جاری معادل 76 ميلياردو 633 ميليون مترمكعب بوده است.
همچنين گزارش‌های شرکت مديريت منابع آب ايران حکايت از آن دارد که، 28 استان کشور از جمله فارس،‌قزوين ، قم، کردستان ، کرمان، کرمانشاه، کهکيلويه و بوير احمد، گيلان، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان، يزد، آذربايجان‌شرقی، آذربايجان‌غربی، اردبيل، اصفهان، البرز، ايلام، تهران، چهارمحال و بختياری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی،‌خراسان شمالی، خوزستان، زنجان ،‌سمنان و سيستان و بلوچستان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته دارای کاهش بارش هستند.

گفتنی است، استان سيستان و بلوچستان با دو ميليمتر بارندگی در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 97 درصدی و استان آذربايجان غربی با 125 ميليمتر بارش در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش چهار درصدی مواجه بوده است.

گزارش‌های شرکت مديريت منابع آب ايران نشان می دهد که از ابتدای مهرماه تا 20 بهمن‌ماه جاری تنها سه استان کشور شامل استان‎‌های بوشهر، گلستان و مازندران در مقايسه با مدت مشابه سال آبی گذشته از افزايش بارش برخوردار بوده‌اند.
بر پايه اين گزارش استان بوشهر با 69 ميليمتر بارش در مقايسه با مدت زمان مشابه سال آبی گذشته 81 درصد افزايش بارندگی داشته و استان‌های گلستان و مازندران نيز در مقايسه با مدت زمان مشابه سال آبی گذشته به ترتيب 16 و سه درصد افزايش بارش در کشور را تجربه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار